تجمع اعتراضی بازنشستگان در شهرهای کشور

تجمع اعتراضی بازنشستگان در شهرهای کشور

بر اساس فیلم ها و گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف از جمله تهران، البرز، تبریز، ارومیه، کرمانشاه، سنندج، شهرکرد، بجنورد، اهواز و رشت برگزار شد.

مستمری بگیران مخابرات استان کرمانشاه نیز برای چندمین بار با در دست داشتن پلاکاردهایی مانند «وضعیت عدالت است شرمنده مخابرات» و «شرکت پردرآمد چه شد؟» خواستار رسیدگی به مطالبات معوق خود شدند.

مستمری بگیران مخابرات طی یک سال گذشته بارها خواستار اجرای مقررات قانونی و کار سال 89 شده اند.

این در حالی است که مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان گیلان با تجمع مقابل ساختمان تامین اجتماعی شهرستان رشت با سردادن شعارهایی همچون “فلسطین را رها کن، به فکر ما باش” و “این افشاگر بی ریشه با قانون مواجه نمی شود” اعتراض کردند برآورده شدن درخواست آنها توسط کارکنان این سازمان.

ماه هاست که بازنشستگان تامین اجتماعی در بسیاری از شهرها با برگزاری جلسات اعتراضی خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش 38 درصدی غیرحداقل دستمزدها، پرداخت بدهی های انباشته از اواسط دهه 50 و اجرای قانون یکسان سازی دستمزدها شده اند.

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که همزمان با اعتراض مستمری بگیران تامین اجتماعی در اهواز، کارگران گروه ملی فولاد و پرستاران و کادر درمانی بیمارستان کرمی اهواز نیز در مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

علاوه بر مستمری بگیران، در هفته های اخیر اعتراضات گسترده ای از سوی کارگران بخش های مختلف و معلمان به فقر، تورم و دستمزدهای پایین صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید