تجمع اعتراضی فرهنگی در برخی شهرهای کشور

تجمع اعتراضی فرهنگی در برخی شهرهای کشور

در راهپیمایی روز شنبه 30 بهمن ماه، معلمان تهران در مقابل مجلس تجمع کردند و شعارهایی مانند «آن که افتاد با نویسندگان افتاد» سر دادند.

در دیگر مراکز استانی و شهری نیز معلمان با تجمع در مقابل ادارات آموزش و پرورش شعارهایی چون «قول های پوچ، عدالت خالی» و «معلم زندانی آزاد شود» سر دادند.

«معلمان برای رفع تبعیض به پا خیزید»، «از تهران تا خراسان معلمان در زندان»، «عدالت جویی شرم از شرم»، «حرف برای رتبه» و «کاربرد ما حرف برای رتبه است» از جمله شعارهای معلمان .

یکی از خواسته های معلمان اجرای طرح رتبه بندی است که به دلیل اختلاف بر سر تامین اعتبار آن هنوز اجرایی نشده است.

هادی طحان نظیف، سخنگوی هیات امنا، روز 26 دی ماه گفت که این شورا تصمیم مجلس در مورد رتبه بندی را به دلیل “ابهامات” رد کرده و آن را به مجلس بازگردانده است.

این در حالی است که کاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی آموزش و پرورش ۲۱ بهمن گفته بود که جلسه دولت و مجلس برای رفع این ابهامات تشکیل شده است.

مجلس بازنگری بودجه 1401 را از روز یکشنبه آغاز می کند و معمولا چند هفته طول می کشد تا بودجه بررسی شود. به همین دلیل مهلت اصلی رفع ایرادات این لایحه هنوز مشخص نیست و در مورد تصویب آن در سال جاری نیز بلاتکلیفی وجود دارد.

معلمان ایرانی در سه ماه گذشته شش تجمع سراسری در شهرهای مختلف برگزار کرده اند. علاوه بر این تجمعات که در روزهای یازدهم باخمن، یازدهم و بیست و دوم هازارد و در روزهای دوم و بیست و سوم دی ماه برگزار شد، معلمان نیز در روزهای نهم، دهم باخمن و بیست و یکم و بیست و یکم جلسات تحصنی برگزار کردند. از خطر

پس از این تجمعات، صدها معلم از سوی نیروهای امنیتی فراخوانده و تهدید شدند.

دیدگاهتان را بنویسید