تجمع اعتراضی معلمان طرح مهرآفرین در رتبه بندی معلمان قرار می گیرد

تجمع اعتراضی معلمان طرح مهرآفرین در رتبه بندی معلمان قرار می گیرد

جمعی از معلمان طرح مهرآفرین صبح امروز شنبه 8 مردادماه با حضور در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش به بلاتکلیفی خود در اجرای طرح سنجش معلمان اعتراض کردند.

به گفته مهدی محمدی، فعال فرهنگی، این معلمان دارای تصدی هستند و تمام حقوق و مزایای معلمی را دریافت می کنند، اما طبق تبصره 4 قوانین رتبه بندی معلمان در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند.

نوت 4 چه می گوید؟ محمدی در پاسخ به این سوال می گوید: بر اساس این تبصره، مراحل رتبه بندی منوط به تکمیل مراحل جذب طبق ضوابط و مقررات است. بر اساس این یادداشت، معلمان طرح مهر آفرین از شمول قانون ارزشیابی معلمان مستثنی هستند.

این فعال فرهنگی می گوید: چگونه ممکن است معلمی با وجود داشتن حکم انتخاب شغل و برخورداری از تمامی امتیازات معلمان رسمی اعم از حق کار و کار، فوق العاده ویژه و… از شمول قانون سنجش خارج شود. معلمان؟ اگر قرار است این معلمان در طرح ارزشیابی معلمان گنجانده شوند، فرآیند استخدام این معلمان باید زمان بندی شود تا دوباره به روند ارزشیابی بازگردند.

به گفته محمدی؛ صحبت در مورد این معلمان بحث برانگیز است و وزارت آموزش و پرورش تاکنون اظهار نظر روشنی نکرده است.

محمدی می گوید: البته نه تنها معلمان طرح مهرآفرین، بلکه معلمان قرارداد معین نیز چنین مشکلاتی دارند.

این فرهنگی در پایان می گوید: وزارت کار باید در مورد این معلمان شفاف صحبت کند و اگر طبق تبصره 4 آیین نامه در طرح رتبه بندی قرار نگرفتند، روند استخدام را سریعتر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید