تحت این شرایط، حضور کنعانی و شجاع در فهرست سخت است/آزون قطعاً با ما در Worlds است.


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907270

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: به هر دلیلی هم اکنون برنامه و آمادگی ما در مسیر درستی قرار ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: نظر من این است که بنا به دلایلی برنامه و آمادگی ما در جریان نیست. مسیر درست . می دانید که آمادگی یک گام بسیار مهم و کلیدی در مسیر پیش رو است و بدون آمادگی نمی توانیم به موفقیت برسیم.

وی افزود: اکنون که بازیکن نداریم بررسی آنها سخت است و احتمالا برخی از آنها حضور در تیم ملی را از دست خواهند داد. مثلا با 2 بازیکن مهم مشکل داریم. متأسفانه باشگاه الاهلی قطر به دو بازیکن مهم ما کنعانی زادگان و خلیل زاده اجازه ادامه تمرین با ما را نداد، اما حضور این بازیکنان در 5 هفته بدون مسابقه فوتبال دشوار است. باید دوباره به آن فکر کنم. در حال حاضر همه بازیکنان باید تمرین کنند و بازی کنند و در دسترس باشند. بدون این مشکلات سخته

سرمربی تیم ملی گفت: درک این موضوع برای ما سخت است زیرا به آنجا رفتیم و با باشگاه الاهلی قطر صحبت کردیم.تمام ملی پوشان کشورهای دیگر مانند الجزایر، تونس و استرالیا فراهم شدند. به کشورهایشان، به جز این 2 بازیکن ما که مجبور به بازگشت شدند. بازیکنان استقلال هم اینجا نیستند. اگر بخواهم در دو کلمه بگویم؛ شرایط ما می توانست بهتر باشد.

کی روش در پاسخ به این سوال که این موضوع چقدر او را نگران کرده و چقدر می تواند برنامه های صعود به مرحله بعدی جام جهانی را مختل کند، گفت: همانطور که قبلا هم گفتم همکاری کامل باشگاه ها و مربیان را داشتیم. بار دیگر از مربیان و مدیریت باشگاه ها تشکر می کنم. ما باید درک کنیم که این یک جام جهانی ویژه است که برای اولین بار در ماه نوامبر برگزار می شود. قوانین فیفا بسیار واضح است. بازیکنان باید فقط 7 روز قبل از مسابقات بیایند. 14 نوامبر. ما نمی توانیم شکایت کنیم زیرا این قانون است.

وی افزود: واقعا جای نگرانی است زیرا این 2 بازیکن ما 5 هفته تا جام جهانی بازی نمی کنند. فقط این 2 بازیکن باید به قطر برمی گشتند. آنها باید به اینجا می آمدند و می توانستند بازی کنند. من نمی خواهم از آنها انتقاد کنم. آنها درست می گویند، اما من نمی توانم آن را بفهمم. یک تمرین بهتر از هیچ، 2 تمرین بهتر از یک و 3 تمرین بهتر از 2 تمرین است. عدد بیشتر بهتر است. ما تمام تلاش خود را کردیم که یک برنامه کامل داشته باشیم. تیم منتخب 19 ساله و 20 ساله را آوردیم تا بتوانیم بازی داشته باشیم اما امروز 8 بازیکن هستند.

کیروش توضیح داد: بنابراین وقتی از نحوه آمادگی ما پرسیدید، گفتم می‌توانست بهتر باشد. البته، شما فقط می توانید کارهایی را انجام دهید که خودتان کنترل کنید. برای چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید، می توانید بخوابید و دیگر به آنها فکر نکنید.

سرمربی تیم ملی درباره وضعیت سردار آزمون، احمد نورالهی و علیرضا جهانبخش سه بازیکن مصدوم این تیم گفت: جهانبخش نه مشکلی دارد و نه چیز خاصی. نورهی مشکل خاصی ندارد. سردار هم در مسیر درستی حرکت می کند. برنامه او به خوبی پیش می رود. در 2 نوامبر او به باشگاه خود بازخواهد گشت. همکاری بسیار خوبی بین ما و باشگاه لورکوزن ایجاد شده است. ما از منابع خودمان استفاده کردیم. ما کادر تمام وقت خود را در اختیار این بازیکنان قرار داده ایم. به نورالهی و سردار کمک کردند. ما مطمئن هستیم که او در 14 نوامبر با ما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید