تحریم‌های های جدید آمریکا علیه ایران در راه است

یک سناتور دموکرات و یک سناتور جمهوری خواه قصد دارند قطعنامه ای را در محکومیت حملات نیروهای متحد ایران علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری موج


دو قانونگذار ارشد در کنگره آمریکا روز پنجشنبه آنها قطعنامه ای را ارائه خواهند کرد که بر اساس آن حملات نیروهای مجاور انجام می شود ایران این امر توسط نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه محکوم شده است.

به گزارش فاکس نیوز، سناتور جمهوری خواه تد کروز بیانیه ای را در رابطه با قطعنامه مشترک پیشنهادی خود با سناتور دموکرات کریس کونز منتشر کرد.

نماینده تگزاس در مجلس سنای آمریکا در بیانیه ای گفت: نظام سیاسی ایران به آمریکایی ها، متحدان و منافع ما در تمام نقاط خاورمیانه حمله می کند. آنها نه تنها به متحدان عرب و اسرائیل ما حمله می کنند و آنها را می کشند، بلکه متحدان تهران در یمن، حوثی های یمن، امنیت کشتیرانی بین المللی را تهدید می کنند. موضوعی که برای اقتصاد آمریکا و جهان کاملا ضروری و مهم است. به صراحت اعلام شده است که هیچ عامل بازدارنده موثری علیه آنها ایجاد نشده است و دولت بایدن باید از مدت ها قبل اقدامات لازم را در این زمینه برای مقابله با فعالیت های مخرب ایران انجام می داد.

از سوی دیگر، «تام کاتن» سناتور جمهوری خواه آمریکا نیز خواستار فشار دولت بایدن بر ایران برای جلوگیری از افزایش حمایت این کشور از گروه های افراطی شد. او همچنین از تلاش‌ها برای ایجاد یک بازدارنده علیه ایران و نیروهای مورد حمایت آن از «حمله علیه نیروهای آمریکایی» حمایت کرد.

به گزارش فاکس نیوز، قطعنامه پیشنهادی تد کروز و کریس کونز مورد حمایت قانونگذاران هر دو حزب بزرگ آمریکایی قرار گرفته است. از زمان عملیات 7 اکتبر جنبش حماس، تعداد حملات نیروهای مقاومت در منطقه علیه اهداف آمریکایی در عراق و سوریه افزایش یافته است.

بنا بر گزارش ها، از زمان عملیات 7 اکتبر، پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه حداقل 90 بار مورد حمله قرار گرفته اند. نیروهای مقاومت در منطقه اعلام کردند که حملات آنها به پایگاه های آمریکا در تلافی حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی و حضور نظامی آمریکا در سوریه و عراق بوده است.



آیا این خبر مفید بود؟