تحلیل متفاوت گاردین از ریشه اتفاقات اخیر ایران!

تحلیل متفاوت گاردین از ریشه اتفاقات اخیر ایران!

روز جدید روزنامه گاردین روز چهارشنبه بحران اقتصادی و ناتوانی دولت سیزدهم در تامین نیازهای اولیه شهروندان را یکی از عوامل اصلی حوادث اخیر دانست، حوادثی که در اعتراض به مرگ مهسا امینی پس از دستگیری وی رخ داد. گشت ارشاد و مشخصاً اجتماعی بود، اما ممکن است منظور از پشت پرده سنگربندی اقتصادی نیز باشد.

به گزارش خبرنگار گاردین، تورم 60 درصدی در ایران، بیکاری بالا به ویژه جوانان تحصیلکرده و جوانان و مطالبات سیاسی-اجتماعی از دلایل این حوادث است.

روز گذشته علی مطهری نیز در توئیتی درست و قابل تأمل به موضوعی مشابه اشاره کرد و نوشت:

ریشه رویدادهای اخیر در درجه اول اقتصادی است. اگر وضعیت اقتصادی مردم خوب بود یا حداقل امیدی به آینده بود، اعتراضات به خاطر فوت مهسا امینی اینقدر گسترش نمی یافت. نظام باید هر چه زودتر با توافق برجام اقتصاد کشور را به حالت عادی بازگرداند.

آنچه مسلم است این است که وقتی جوانان یک کشور امیدی به وضعیت آینده خود ندارند یا با مشکلات بزرگ اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، طبیعتاً خیلی سریعتر تحت تأثیر احساسات یا القای رسانه ای خارجی ها قرار می گیرند، بنابراین این یک فرض کاملاً تأیید شده است. . خوب.

در این شرایط اقتصادی متاسفانه کسب و کارهای اینترنتی که در چند سال گذشته عامل مهمی در حفظ اقتصاد نیمه شکسته کشور بوده اند در معرض خطر جدی قرار گرفته اند و قبل از هر تصمیمی مسئولان باید بدانند که اجرای هر یک طرح محدود کردن اینترنت بنزین جدید است این اعتراضات می سوزد!

دیدگاهتان را بنویسید