تحول در عرصه تولید فیلم با توسعه شبکه های نمایش خانگی


ساعت: 21:53
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892446

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: در شبکه های تلویزیونی داخلی چندین تهیه کننده وجود دارد، یعنی تولیدات محدود به چند کارگردان سینما یا رادیو نیست، بلکه بسیاری از تهیه کنندگان می توانند کار خود را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا تقی پور با تاکید بر اینکه شبکه های نمایش خانگی در سه دهه اخیر با تحول صنعت سینما توانسته اند کاربران خود را توسعه دهند، گفت: فعالیت آنها به گونه ای بوده است که به این معنا صنعت تبدیل به دیجیتال شد و توانست در افزایش تعداد مخاطبین بسیار کارآمد و موفق عمل کند.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: شبکه های تلویزیونی خانگی به ویژه در دوران کرونا و در شرایطی که حضور فیزیکی نداشتند توانستند مخاطبان زیادی را جذب و حفظ کنند و این در حالی است که بسیاری از حوزه ها کاهش مخاطب داشتند. در این دوره و به عبارتی بازار آنها کوچکتر شد.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر شبکه های تلویزیونی بومی چند تهیه کننده دارند یعنی تولیدات محدود به چند کارگردان سینما یا رادیو نیست و بسیاری از تهیه کنندگان می توانند کار خود را داشته باشند.
این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات حوزه شبکه های تلویزیونی خانگی، افزود: لحظه ای که به چالش تبدیل شده است، بحث چارچوب ها و مقررات در این زمینه است که به نظر مشکلی لاینحل است. و البته با تعامل بین متولیان امر حل می شود که البته این تعاملات نیز شکل گرفته است و امیدواریم با تعیین تکلیف مدیریتی در این حوزه فرصت های بیشتری برای سرمایه گذاری در این حوزه با سرعت بیشتری فراهم شود.
تقی پور بیان کرد: بدون شک اگر راه آسفالت باشد و صاحبان مشاغل بدانند چه امکاناتی در اختیارشان است، می توانند با سرمایه گذاری بیشتر وارد این حوزه شوند و از طرفی خانواده هایی که تاکنون برای استفاده از این سکوها مردد بوده اند. نگرانی آنها برطرف می شود و با خیالی آسوده از این شبکه ها بهره مند می شوند.
نماینده مردم تهران گفت: اگر انتظار داشته باشیم همه چیز در تلویزیون تولید شود قطعا محقق نمی شود بنابراین باید از ظرفیت شبکه های تلویزیونی داخلی برای تولید بیشتر استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید