تخلفات بیمه شخص ثالث ساده شده


ساعت: 21:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915699

وزیر اقتصاد از بخشودگی جرایم بیمه وسایل نقلیه موتوری خبر داد و اعلام کرد: تمامی جرائم گذشته تا پایان ماه جاری بخشوده شده و در صورت مراجعه تا 9 آذرماه می توانند بدون پرداخت جریمه از بیمه شخص ثالث استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار داشت: امروز 22 آذرماه روز ملی بیمه بود و همه مدیران صنعت بیمه کشور برای هماهنگی بیمه ای کشور تجمع کرده بودند. برنامه صنعتی کشور برای یک سال آینده

وی در ادامه از بخشودگی کلیه جرائم بیمه شخص ثالث خبر داد و اظهار داشت: امروز با پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث موافقت شده است و این فرصت در اختیار دارندگان کلیه وسایل نقلیه موتوری قرار می گیرد تا از آن استفاده کنند. این انتشار تا پایان دسامبر.

وی همچنین گفت: بر اساس ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث، اساساً این قانون برای کلیه خودروها بیمه اجباری است، در صورتی که دارندگان وسایل نقلیه برای مدت معینی وسایل نقلیه خود را بیمه نکنند مشمول جریمه نقدی و ابطال آن می شوند. این جریمه ها، مالکان خودرو را ترغیب می کند که به بهانه جریمه، بیمه تجهیزات خود را به تاخیر نیندازند.

خاندوزی همچنین اعلام کرد: در گذشته تمامی جریمه های وسایل نقلیه موتوری معاف شده است، بنابراین دارندگان وسایل نقلیه دو هفته فرصت دارند تا از این معافیت استفاده کنند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا این معافیت شامل تمامی وسایل نقلیه موتوری از جمله ماشین آلات کشاورزی می شود، افزود: در خصوص موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی از نیمه آبان ماه فرصت استفاده از این فرصت فراهم شد. اما از آنجایی که بیشتر مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده می کنند، این امر تا پایان دسامبر به همه وسایل نقلیه موتوری تعمیم داده شد.

وی در پایان گفت: برای استفاده مردم از بیمه شخص ثالث تا پایان آذرماه با مراجعه به مراکز بیمه مسئولیتی در قبال نداشتن بیمه شخص ثالث در گذشته بر عهده نخواهد گرفت و تاکید می کنم کلیه جرائم گذشته تا پایان این ماه مشخص می شود ساده است و اگر مردم تا 9 آذر به این مراکز مراجعه کنند می توانند بدون پرداخت جریمه از بیمه شخص ثالث استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید