تداوم بارندگی های بهاری در 9 منطقه / افزایش گرد و خاک و کاهش دید در مناطق جنوبی کشور


زمان: 09:12
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817554

سازمان هواشناسی با صدور اخطاری زرد از تداوم سامانه بارشی از ابتدای هفته آینده در 9 استان کشور خبر داد و اعلام کرد: طوفان های گرد و خاک در روزهای شنبه و یکشنبه در استان های جنوبی و جنوب غرب کشور باعث کاهش دید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی برای ادامه سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه (16 و 18 فروردین) با خطراتی مانند بارش باران همراه با وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ، برف و مه در ارتفاعات هشدار زرد داد. کوه اعلام کرد

فردا شنبه استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، خراسان شمالی و ارتفاعات استان های قزوین، آلبورگ، تهران و سمنان و یکشنبه، نیمه جنوبی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و. اردبیل در این سامانه شرکت خواهد کرد.

اثر این خطر اختلال در تردد، کاهش دید، لغزندگی جاده ها به ویژه در مناطق کوهستانی و تپه ماهورها، احتمال آبگرفتگی معابر شهری، احتمال افزایش سطح آب در رودخانه ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال پرواز است. . لغو

سازمان هواشناسی توصیه کرد: برای سفرهای برون شهری بدون توقف در رودخانه ها و احتیاط در هنگام عبور از رودخانه ها، با تجهیزات زمستانی و سوخت کافی و آمادگی دستگاه اجرایی برای برف روبی در معابر برفی، احتیاط و محدودیت در فعالیت های کوهنوردی و احتیاط در حرکت رعایت شود. قبایل کوچ نشین


در روزهای شنبه و یکشنبه (16 و 7 فروردین) فشار زمین افزایش یافته و شیب ادامه خواهد داشت.

نوع خطر ناشی از این پدیده در استان های تهران، قم، سمنان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، فارس، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نسبتاً شدید تا وزش باد شدید در مناطق مستعد گرد و غبار خواهد بود.

اثر این خطر افزایش احتمال گرد و غبار، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان و نهال های افتاده و احتمال آسیب رساندن به سازه های موقت مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی است.

سازمان هواشناسی توصیه می‌کند هنگام تردد در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های ناتمام، احتیاط بیشتری کنید و خودروها را در اطراف این مناطق پارک نکنید و از کشاورزی محافظت کنید.

در نهایت سازمان هواشناسی از تشکیل توده گرد و غبار در عراق و تاثیر آن بر مناطق غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

در روزهای جمعه و شنبه (5 و 6 فروردین) در استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده های گرد و غبار رخ می دهد و تاثیر این خطر در ظاهر می باشد. از گرد و غبار

توصیه می شود بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان از قاچاق غیرضروری پرهیز کنند و مسئولان امر احتیاط های لازم را به عمل آورند.

سیگنال زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این هشدار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول هستند آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید