بارش پراکنده با غالب در روزهای آینده / افزایش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا در استان های غربی


زمان: 08:47
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844092

سازمان هواشناسی برای روزهای آینده در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و استان‌های غربی کشور رگبار باران، رعد و برق احتمالی و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، البرز، ارتفاعات و دامنه‌ها در قزوین، البرز، تهران، سمنان، زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز، رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای آینده با تشکیل گرد و غبار در عراق که از دیروز تشکیل شده و به استان های نوار غربی کشور نفوذ کرده است، افزایش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در نوار غربی زاگرس، مناطق مرکزی و جنوبی دامنه های البرز تا فردا ادامه دارد.

به گفته این سازمان، این شرایط در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل به دلیل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک تشدید می شود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری، بعدازظهر ابری گاهی وزش باد شدید با احتمال بارش و گرد و خاک است.

بیشینه دمای هوای تهران دیروز 36 درجه بود و امروز نیز مانند دیروز 36 درجه خواهد بود. اما دمای هوای خوزستان و برخی از شهرهای آن مانند بستان، شوشا، صفی آباد دسفول، شوشتر، رامهرمز، آبادان، گتوند و امیدیه در شب گذشته بین 47 تا بیش از 49 درجه بود.

همچنین از ظهر امروز تا بامداد چهارشنبه نواحی فراساحلی استان های گیلان و سواحل استان های مازندران و گلستان متلاطم و مواج و ارتفاع امواج دریا بین یک تا 1.5 متر پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید