تداوم تفکر خلاقانه درباره امدادرسانی به بلایای طبیعی، اصل راهبردی سپاه است


ساعت: 11:21
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887027

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تداوم فکر و اندیشه در ایجاد ابتکارات و نوآوری برای مقابله با حوادث و کمک رسانی به هموطنان عزیز در بلایای طبیعی یک اصل و راهبرد استوار است که برای سپاه قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در پی پایان عملیات امدادرسانی و خدمات رسانی سپاه به زلزله زدگان هرمزگان از تلاش های جهادی، خلاقیت و نوآوری یگان های سپاه برای تسریع خدمات و دیدار قدردانی کرد. نیازهای اولیه مردم زلزله زده منطقه سایه کوش در استان هرمزگان ارزیابی می شود.

سردار شریف با اعلام این خبر افزود: در پی وقوع زلزله اخیر در استان هرمزگان، به دستور سرلشکر سلامی، تفنگداران نیروی دریایی سپاه، سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان و قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه، سازماندهی و ظرفیت خود را به محل حادثه اعزام کردند. بلافاصله پس از زلزله امدادرسانی، امداد و نجات و خدمات رسانی به مردم زلزله زده به زیر سایه بندرلنگ شتافتند.

سخنگوی سپاه تامین نیازهای اولیه و ضروری مردم زلزله زده به ویژه جابجایی و اسکان موقت را یکی از دغدغه هایی دانست که بحمدالله در حادثه اخیر با سرعت و خلاقیت گروه آمد و حمایت سپاه در ساخت و تولید آپارتمان های مسکونی با تکنولوژی جدید و تلاش نیروهای حاضر در صحنه شد.

سردار شریف با تشریح خلاقیت و نوآوری به کار رفته در امدادرسانی به زلزله زدگان سایه کوش بندرلنگ گفت: تولید، تامین، تحویل، استقرار، نصب، آماده سازی و آغاز به کار تحویل 489 کلبه مسکونی 15 متری مجهز به سیستم کولر مردمی زلزله در کمتر از 48 ساعت پس از زلزله حکایت از تحول در روند ارائه خدمات به مردم کشور در شرایط بحران و سختی دارد.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: در گذشته اعزام لانه ها به مناطق زلزله زده علیرغم تلاش مجدانه و مجدانه نیروهای پشتیبانی و امدادی، به دلیل حجم زیاد سازه ها، عملیات انتقال به کندی انجام می شد. هر لانه معمولاً با گاری و برای مدت زمان قابل توجهی انجام می شد. به مناطق مورد نظر رسید اما در آخرین مورد با استفاده از خلاقیت و نوآوری و فناوری های نوین در ساخت سوله های تاشو سرعت و سهولت ارسال سوله ها و عملیات آماده سازی و نصب برای بهره برداری و اسکان در 20 دقیقه بی نظیر بود و تاثیرات آن در بهبود و تسریع روند ارائه خدمات و همچنین کاهش نگرانی و رضایت مردم ملموس و مشهود بود.

سردار شریف با عنایت به قدردانی فرمانده کل سپاه پاسداران از زحمات جانشین فرماندهی کل سپاه و حمایت های سپاه پاسداران در ساخت و تامین کانکس های تاشو و همچنین فرماندهان نیروی دریایی پایگاه مدینه و سپاه به امام سجاد علیه السلام در استان هرمزگان در انجام ماموریت های امدادی و خدماتی گفتند: فرمانده کل سپاه این موفقیت بزرگ و ارزشمند را تبریک گفت. و تلاش شبانه روزی یگان های فعال در صحنه؛ وی به مردم ایران اطمینان داد که همچنان به فکر و اندیشه ایجاد ابتکارات و نوآوری ها برای مقابله موفق با حوادث مشابه و احتمالی آینده و ارتقای سرعت، دقت و کیفیت عملیات و خدمات مرتبط با کمک رسانی به هموطنان عزیز در طبیعت است. بلاهایی مانند آنچه برای اولین بار اتفاق افتاد وزنی که با ساخت کانکس های تاشو توسط سپاه حاصل شد، برای سپاه پاسداران و نهاد مردمی سپاه، این یک اصل و استراتژی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید