تذکر حسین فرکی به طارمی و اسکوچیچ

تذکر حسین فرکی به طارمی و اسکوچیچ

حسین فرکی که سابقه نیمکت نشینی تیم های مختلف فوتبال ایران و حتی در سطح تیم ملی را در کارنامه خود دارد، این روزها به دلیل گسترش تاج ترجیح می دهد از فوتبال دور بماند. او درباره کارهای این روزهایش می گوید:

در حال حاضر در عرصه فوتبال فعالیتی ندارم. خدا را شکر وضعیت تاج کمی بهتر شده و ریسک کمی کاهش یافته است. زمانی که شرایط تاج کم شود، بازگشت به فوتبال برای من راحت تر است، اما امیدوارم که تاج هر چه زودتر از جهان ریشه کن شود. از آنجایی که سال هاست با فوتبال زندگی می کنم، نمی توانم به این راحتی از آن کنار بیایم. بالاخره می توانم سه یا چهار سال دیگر در حرفه مربیگری کار کنم.

حسین فرکی درباره شرایط تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر گفت:

شرایط تیم ملی را به خوبی می بینم، چون بچه های ما تیم خیلی خوبی هستند. بازیکنانی که الان در تیم ملی هستند بیشترین تجربه را دارند. آنها بسیار حرفه ای هستند و توانایی های بسیار بالایی دارند. فکر نمی کنم با صعود مشکلی داشته باشیم.

واکنش حسین فرکی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به اختلاف طارمی و اسکوچیچ:

من اخبار را دنبال می کنم و از این موضوع بسیار ناراحت شدم. با این حال، گاهی اوقات این اتفاق می افتد; در دوره ما بود و خیلی ها ناراضی بودند و حتی مصاحبه کردند. الان مهم این است که هم طارمی و هم اسکوچیچ متوجه شوند که مصاحبه در حال حاضر به نفع تیم ملی نیست چرا که هر دو در مقابل مردم مسئول هستند و خودشان این موضوع را مطرح کرده اند. اگر موردی باشد ممکن است سوءتفاهم باشد و رئیس فدراسیون هر چه زودتر وارد شود و مشکل را حل کند.

حسین فرکی در خصوص بحث هایی که پس از صحبت های رئیس فدراسیون درباره برخی مسائل از جمله جادوگری صورت گرفت، گفت:

من نمی توانم در این مورد نظر بدهم و بهتر است پاسخگو باشم. با این حال، این بخشی از کار شماست و شما در حال وارد شدن به این مشکلات هستید. آنچه در فوتبال فکر می کنیم سلامتی و سخت کوشی است. این عرق و تعصب ملی است و این مشکلات می تواند ما را موفق کند. به دلیل این مشکلات، چیزهای دیگر خرافات هستند. ما همیشه با نام علی در میدان ظاهر می شدیم. شاید در گذشته مشکلاتی حتی در لیگ ما وجود داشته باشد. به نظر من این سوالات کمک چندانی به فوتبال ما نمی کند.

حسین فرکی سرمربی سابق فوتبال ایران در خصوص حذف تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا می گوید:

در مورد آسیا حرفی برای گفتن ندارم، زیرا معتقدم با وجود همه شایستگی هایی که داریم، ما در آسیا نمی توانیم به زودی عنوان قهرمانی را کسب کنیم و این جای تاسف دارد و البته منطقی است، زیرا از قدیم گفته اند که شما هر دانه ای را که درو می کنی. این آخرین نمونه است؛ بازی پرسپولیس – الهلال و حتی بازی استقلال – الهلال را ببینید، دیدیم که مقابل نماینده عربستان مساوی شدند. ما مشکلاتی داشتیم که اجازه نمی داد بر حریف غلبه کنیم، برعکس آنها با تمام پتانسیل بالایی که برای جذب بازیکنان خارجی دارند، همه نشان می دهند که چقدر در مسائل حرفه ای پیشرفت کرده اند.

حسین فرکی در پایان درباره پیش بینی شرایط لیگ در این فصل گفت:

حالا نمی توان گفت کدام تیم قهرمان می شود، زیرا شروع مسابقات است. امیدوارم در لیگ امسال شاهد رقابت تنگاتنگی باشیم و دوست دارم چهار پنج هفته دیگر در مورد کیفیت تیم ها نظر بدهم.

دیدگاهتان را بنویسید