تذکر معاونان رئیس جمهور درباره افزایش حقوق بازنشستگان

تعدادی از نمایندگان شورای اسلامی در نطق پیش از دستور و در جلسه شورای اسلامی مواردی از جمله افزایش حقوق بازنشستگان و ابلاغ رای مجلس به نهادها در این خصوص را به رئیس جمهور و دولت سیزدهم تذکر دادند. و همچنین بحث اجرای ارزشیابی معلمان.

محمد سبزی (نماینده مردم ساوه در مجلس) ضمن تشکر از کلیباف برای رسیدگی به وضعیت حقوق بازنشستگان گفت: رئیس جمهور هر چه سریعتر دستور لازم را برای افزایش متناسب حقوق بازنشستگان بدهد.

تذکر معاونان رئیس جمهور درباره افزایش حقوق بازنشستگان
وی در این تذکر شفاهی به رئیس جمهور اعلام کرد: امیدواریم هرچه زودتر در خصوص مستمری بگیران دستورات لازم را صادر کند. همچنین از وزیر آموزش و پرورش می خواهیم به این نکته توجه کند که در حال حاضر 2800 معلم در خارج از کشور داریم که حکم دادگاه و کتبی سازمان برنامه برای پرداخت حقوق دارند اما فقط بخشی از آنها پرداخت شده است.

سید محمد پاکمهر (نماینده مردم بجنورد و گرمه) نیز در تذکر شفاهی خطاب به دولت و وزیر آموزش و پرورش در سخنانی پشت سکوی صحن علنی مجلس گفت: گناه خیل عظیم معلمان. که مشغول نهضت، شرکت، قرارداد، خرید خدمات، مهدکودک و پیش دبستانی هستند که سالیان دراز از عمر و جوانی خود را در مناطق عقب مانده و دورافتاده کشور گذرانده اند، نظام آموزشی چیست، چرا این نیروها بلاتکلیف هستند.

وی ادامه داد: اجرای رتبه بندی معلمان در عرض چند ماه از تصویب آن هم اکنون برای معلمان به یک آرزو تبدیل شده است و قوانین رتبه بندی مصوب به دور از خواسته های برحق و آبرومندانه معلمان عزیز است. پاکمر با انتقاد از دولت گفت: اجرای ارزشیابی معلمان به آرزوی معلمان تبدیل شده است همچنین فاطمه مقسودی (نماینده مردم بروجرد) در صحن علنی مجلس اظهار داشت: چرا مدیریت درستی در وضع قوانین برای معلمان انجام نمی شود؟ این موضوع باعث اعتراضات زیادی در بین معلمان شد؟

وی در تذکر شفاهی خود گفت: تدوین نشدن آیین نامه ارزشیابی معلمان اعتراضات بسیاری را در بین معلمان به همراه داشته است. چرا باید معلمان را تحقیر کنیم؟ همه معلم هایی که داریم از این قشر محترم هستند، آیا این ضعف شدید این وزارتخانه را نشان نمی دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید