تراز تجاری کشور برای اولین بار مثبت شد/اقتصاد در مسیر اصلی قرار دارد


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892722

یهرمی با بیان اینکه تراز تجاری کشور برای اولین بار مثبت شده است، گفت: اقتصاد در مسیر اوج قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، علی بهادری جهرمی در سخنانی پیش از نماز جمعه خرم آباد اظهار داشت: از آنجایی که دولت سیزدهم مردم را مالک اصلی کشور می داند، خود را موظف به پاسخگویی و حضور در بین اقشار و اصناف و اقشار مختلف می داند. مردم در مناطق مختلف کشور و نه تنها در یک مکان متمرکز بمانند، به همین دلیل این دولت برای اولین بار در یک سال به تمام 31 استان کشور سفر می کند.

وی افزود: پس از گزارش هایی که به مرکز ارسال شد، مطالعات و بررسی هایی انجام شد اما دولت قانع نشد و گفت باید در روستا و در صحنه باشم تا مشکل را ببینم و از پشت به آن نگاه نمی توان رسید. یک میز .

سخنگوی دولت گفت: وقتی صاحبان این مملکت مردم هستند باید به مشکلات به چشم مردم نگاه کنیم، نتیجه این 31 سفر استانی در کمتر از یک سال این بود که دولت اساسی ترین مسائل را مطرح کرد و مشکلات مناطق را از زبان خود مردم و مسئولان و با مشاهده عینی شناخت و درک کرد و توانست به درستی اولویت بندی کند.

یهرمی تصریح کرد: یکی از مشکلات حاکمیتی ما در کشور تصمیم گیری در مرکز به جای مردم مناطق بود، مشکل دیگر این بود که چکش بر اجرای این پروژه زده شد در حالی که منابع آن مشخص نبود و یکی از نتایج سفرهای استانی این بود که دولت مردمی هیچ پروژه جدیدی را جز در بخش مسکن یا مناطق اصلی شروع نکرد و بر اولویت‌هایی که در بین پروژه‌ها باقی مانده بود تمرکز کرد.

وی خاطرنشان کرد: در آزادسازی سواحل کشور شاهد بودیم که سال ها به جای استفاده از مردم، دیوارهای بین مردم و برخی از املاکی که می خواهند از منافع کشور استفاده کنند تخریب شد و دولت نیز مشکل را در طول این مدت دید. این تورها در استان انجام شد و 20 روز مهلت داده شد و 95 درصد سواحل اشغالی آزاد شدند.

سخنگوی دولت گفت: به همین ترتیب امروز که در هفته دولت هستیم، دولت اعلام کرد که جشن کارمندان کشور برای خدمت رسانی بهتر به مردم است، در ورودی مسجد خرم آباد سفره خدمت گذاشته شد. راه اندازی با حضور مدیران استانی لذا در روز کارمند شیرینی کارمند. باید خدمتی به مردم کرد و این صحنه نه تنها در این استان بلکه در تمام استان های کشور است که اعضای هیئت دولت همزمان در نماز جمعه حاضر شدند هم برای خدمت و هم برای گزارش. مردم و شنیدن مشکلات مردم و ما مهمان استان لرستان هم بودیم.

جهرمی تصریح کرد: امروز بعد از قطع رکود شاهد انجام 31 سفر استانی هستیم که در یک روز 31 سفر استانی را شاهد هستیم و این بار راه بازگشت به مردم اکسیری است که می تواند همه را درمان کند. دردسرهای کشور با این اکسیر، کلید حل مشکلات مردم از نگاه دولت سیزدهم، مردم هستند و این دولت معتقد است تنها کلید حل همه مشکلات بدون نگاه به شرق و غرب است، نه حل مشکلات. از طریق مذاکره که به بازپرداخت آن به مردم بستگی دارد.

وی بیان کرد: امروز بعد از یک سال تغییر رویکرد در دولت و نگاه به کشور، اگر به مردم برگردیم مشکل حل می شود، مدارس و دانشگاه های غیرحضوری، مشاغل و مسافرت تعطیل شد و این است که روشن است که با نگاه کردن به بیرون، مشکل سلامتی حل نخواهد شد و همه چیز بسته خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: دولت با جدیت به میانه میدان آمد و ظرف 100 روز 120 میلیون دوز واکسن کرونا را وارد کشور کرد و به جای اینکه به ظرفیت محدود نگاه کند به همه ظرفیت ها نگاه کرد و امروز شاهد آن کار هستیم. در حال رونق است.” نماز جمعه برپا شده و هیچ محدودیتی برای رفت و آمد وجود ندارد.

یهرمی با اشاره به بخش اقتصادی افزود: تورم سال گذشته در 12 ماه منتهی به شهریور حدود 60 درصد بود و این تورم در 70 سال گذشته بی سابقه بود و نه تنها بی سابقه بود بلکه چندین سال بود که این تورم تکرار می شد و در عوض. برای حمایت از صنعت و معدن و سرمایه گذاری در فروش فرآورده های نفتی، همه پای میز مذاکره منتظر ماندیم و رشد اقتصادی اتفاق نیفتاد.

وی بیان کرد: حجم نقدینگی در دولت قبل به حدی بود که حجم نقدینگی به چهار هزار میلیارد تومان رسید و هشت برابر شد که باعث تورم شد و دولت باید اقداماتی انجام می داد و این شرایط بحرانی را مدیریت می کرد و این امر مستلزم این بود. اقدام شجاعانه ای بوده و منشأ آن باید از بین برود و کسری بودجه ناشی از افزایش هزینه ها و عدم رشد اقتصادی، توزیع ارز بین دلالان و دلالان به جای در دسترس مردم، باعث تخریب شده و عملیات اصلاحی باید انجام شود. بیرون..

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با این اصلاحیه تولید گندم در استان لرستان بیش از دو برابر شد و 120 درصد بازخرید تضمینی حاصل شد زیرا از واردکننده گندم حمایت نشد اما از تولیدکننده حمایت شد و اقتصاد بهبود یافت. روی ریل اصلی قرار گرفت.

جهرمی تصریح کرد: رشد اقتصادی امروز به حدود پنج درصد رسیده و چرخ اقتصاد شروع به چرخش کرده و نرخ تورم 60 درصدی نیز 18 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: با هماهنگی مردم توانستند مصرف برق را کنترل کنند و صادرات کشور بیشتر از واردات و صادرات کشور بیشتر از واردات و این مسیرها با حمایت دولت بود. و ملت، منجر به این تصمیم شد. مشکلات اقتصادی و کنترل تورم برای این ملت و کشور دست یافتنی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید