تراز تجاری ایران و روسیه مثبت اعلام شد


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897146

سازمان توسعه تجارت گزارشی از رشد چشمگیر مبادلات تجاری کشورمان با روسیه در حوزه های مختلف از جمله صادرات محصولات کشاورزی و صنایع پیشرفته و همچنین تراز تجاری مثبت تهران – مسکو ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته علیرضا پیمان پاک از سازمان توسعه تجارت ایران، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارشی از رشد چشمگیر مبادلات تجاری کشورمان با روسیه در حوزه های مختلف ارائه شد. از جمله صادرات محصولات کشاورزی و صنایع پیشرفته و همچنین تراز تجاری مثبت ارائه شده از سوی تهران به مسکو.

همچنین در این مراسم گزارشی از روند همکاری های تجاری با منطقه اوراسیا ارائه شد.

در این گزارش اعلام شد از زمانی که ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خردادماه امسال این اختیارات را به سازمان توسعه تجارت تفویض کرد، حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران، روسیه و کشورهای منطقه اوراسیا رشد چشمگیری داشته است.

این گزارش همچنین تأیید می کند که ایران نه تنها در صادرات محصولات کشاورزی، بلکه در صادرات صنایع پیشرفته و پیچیده یا با فناوری پیشرفته به روسیه موفقیت های خوبی کسب کرده است و تراز تجاری تهران با مسکو مثبت شده است.

بر اساس این گزارش، اعضای جلسه تصمیم گرفتند زیرساخت های لازم از جمله بهره برداری از شناورهای مناسب در دریای خزر را فراهم کرده و تسهیلات بیشتری را در اختیار صادرکنندگان قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید