ثبت تراز تجاری مثبت در چهارمحال و بختیاری / صادرات عاملی برای گرانی ارز و رونق تولید است

ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792272

اسماعیل اللهدادی با اشاره به اینکه تراز تجاری چهارمحال و بختیاری در سال جاری مثبت است، ادامه داد: این یعنی صادرات نسبت به واردات افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اللهدادی مدیر کل کمرگ چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: هدف و فایده صادرات پنهان نبودن برگزیت به ویژه در شرایط فعلی که کشور به شدت به ارز نیاز دارد، است.
وی افزود: بررسی ها نشان می دهد در سال های اخیر صادرات به رونق تولید، اشتغال، افزایش مراودات تجاری استان با سایر کشورهای منطقه و جهان، بهبود تراز تجاری استان در سطح بین المللی و… کمک کرده است. ”
مدیرکل کمرگ چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تراز تجاری چهارمحال و بختیاری در سال جاری مثبت است، ادامه داد: این یعنی صادرات نسبت به واردات افزایش یافته است.
اللهدادی گفت: صادرات عامل ارزآوری است. سال گذشته اکثر واحدهای تولیدی توانستند کالاهای واسطه ای و مواد اولیه را از خط تولید از همان محل با ارز صادراتی وارد کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از کارخانه های تولیدی در حال بررسی توسعه و یا راه اندازی واحدهای خود از محل ارز صادراتی هستند.
مدیرعامل کمرگ چهارمحال و بختیاری افزود: صادرات منجر به کیفیت بالاتر محصول نسبت به سال های گذشته، کاهش هزینه های تولید و رقابتی شدن محصولات استان در بازارهای جهانی شده و سهم بیشتری از این بازارها را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: تلاش های زیادی برای رفع موانع صادرات انجام شده است اما همچنان در استان چهارمحال و بختیاری موانع زیادی بر سر راه صادرات وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید