ترافیک صبحگاهی غرب پایتخت/ طرح جناقهی برای ساماندهی بزرگراه ها اجرا می شود.


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905445

کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی تهران آخرین وضعیت ترافیکی پایتخت در دومین روز از آبان ماه را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ مجید رنجبر، کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: با رصد به عمل آمده از طریق دوربین های مرکز کنترل ترافیک از سطح معابر تهران، وضعیت تردد در جاده های پایتخت و بزرگراه در صبح روز شنبه 6 مهر 1401 شاهد شروع ترافیک بودیم، صبح بود و حجم ترافیک در خیابان های تهران زیاد بود.

وی افزود: بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق جنت آباد، شهید حکیم در مسیر غرب به شرق از شهید ستاری و شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح تردد دارد.

رنجبر گفت: بزرگراه صدر در جهت شرق به غرب از نوبنیاد، بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی در جهت شرق به غرب از قبل از پل صیاد، جاده چمران جنوب به شمال در قسمت حکیم به همت، جاده غرب به شرق از گلها و در بزرگراه از غرب به شرق از چیتگر و آزادگان شاهد شلوغی ترافیک صبحگاهی هستیم.

کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزود: شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه بابایی در جهت شرق به غرب بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه یادگار امام(ره). (ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب، بزرگراه امام علی (ع)، در مسیر جنوب به شمال از گلشندوست شاهد ترافیک سنگینی هستیم.

وی بیان کرد: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق شهدا و استاد معین و جانبازان میدان امام رضا(ع)، جنوب به شمال، جاده نواب نهم دی دارای بار ترافیکی سنگین است.

شریفی افزود: اکیپ های پلیس راه تهران برای روان سازی و کنترل ترافیک از ابتدای صبح در تمامی تقاطع ها، معابر و میادین تهران حضور دارند و طرح پل هوایی برای نظم بخشی به بزرگراه ها در حال اجراست.

وی گفت: کوچکترین تغییر جوی، بارندگی و لغزندگی جاده ها باعث تردد در جاده های تهران می شود و رانندگان می توانند با رعایت اصول ایمنی و رفع ایرادات فنی مانند سرویس پذیری برف پاک کن ها، سرویس پذیری بخاری و لاستیک ها، تردد را روان کنند. آج صحیح کمک کنید زیرا دید راننده در حین رانندگی بسیار مهم است و اگر برف پاک کن، بخاری و لاستیک خودرو معیوب باشد باعث ایجاد مشکل در هنگام رانندگی برای راننده و ایجاد ترافیک بیشتر می شود.

شریفی همچنین به عابرین پیاده توصیه کرد: در هنگام بارندگی به دلیل لغزنده بودن جاده ها اصطکاک لاستیک ها با سطح جاده کاهش می یابد و عابرین پیاده باید به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند که این اصطکاک در هنگام ترمز گرفتن راننده باعث ایجاد ماشین برای پیمودن مسافت طولانی تری در حین توقف. عابران پیاده هنگام بارندگی با خودروهای عبوری فاصله خود را حفظ کرده و از دویدن و حرکت جلوی خودروها خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ در جاده های تهران نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید