ترامپ به واشنگتن بازگشته است و دروغ هایی را درباره انتخابات ریاست جمهوری 2020 تکرار می کند

دادگاه فتنه 6 ژانویه در کنگره آمریکا همچنان ادامه دارد و ترامپ با اتهامات متعددی مبنی بر تحریک حامیان خود به خرابکاری مواجه است. مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور او در یک سخنرانی خواستار غلبه حزب جمهوری خواه بر شکست ترامپ شد.

سخنرانی همزمان ترامپ و پنس نشان می‌دهد که هر دو سیاستمدار حزب جمهوری‌خواه آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا علاقه‌مند هستند و عنوان اشغالگر آینده کاخ سفید را به خود اختصاص می‌دهند.

مقامات انتخابات فدرال و ایالتی از هر دو حزب و دادستان کل ترامپ گفته اند که هیچ مدرک معتبری دال بر تقلب در انتخابات 2020 وجود ندارد. اتهامات کلاهبرداری رئیس جمهور سابق آمریکا نیز توسط دادگاه ها از جمله قضات منصوب شده توسط وی رد شده است.

اما ترامپ در اولین حضور خود در پایتخت این کشور از 30 ژانویه 2018، زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علی رغم تلاش های دیوانه وار ترامپ برای ماندن در قدرت، سوگند یاد کرد، به انکار شکست ادامه داد.

ترامپ حدود یک مایل دورتر از کاخ سفیدی که زمانی به آن می‌گفت، گفت: این انتخابات یک فاجعه بود. او در جلسه ای صحبت می کرد که توسط گروهی از مقامات سابق کاخ سفید و اعضای کابینه سازماندهی شده بود که در حال تنظیم دستور کار برای دور دوم احتمالی ترامپ هستند.

ترامپ با اشاره به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 که به طور فزاینده ای مورد تمسخر قرار می گیرد، گفت: ممکن است مجبور شویم دوباره این کار را انجام دهیم.

پنس که زمانی معاون رئیس جمهور وفادار ترامپ بود، صبح روز سه شنبه (به وقت محلی) نیز در یک کنفرانس جداگانه سخنرانی کرد و در آن طرح خود را تشریح کرد و استدلال کرد که محافظه کاران نباید به گذشته نگاه کنند.

پنس در سخنرانی خود در بنیاد آمریکای جوان، یک گروه دانشجویی محافظه کار، گفت: «برخی افراد ممکن است بخواهند بر گذشته تمرکز کنند، اما انتخابات مربوط به آینده است. من معتقدم محافظه کاران باید روی زمان آینده تمرکز کنند تا آمریکا را پس بگیرند. ما نمی توانیم چشمانمان را از مسیر پیش رو برداریم زیرا بقای روش زندگی ما در خطر است.»

ترامپ همچنین گفت که بقای آمریکا در خطر است. او در یک سخنرانی با عنوان تمرکز بر امنیت عمومی گفت که کشور در معرض خطر قریب الوقوع جنایت قرار دارد. او خواستار اعدام دلالان مواد مخدر، فرستادن بی خانمان ها به اردوگاه های حومه شهر و گسترش دیوار مرزی در جنوب غربی آمریکا شد.

از سوی دیگر، بایدن در توییتر ادعای ترامپ مبنی بر اینکه او یک رئیس جمهور قانونمند است را به سخره گرفت.

بایدن با اشاره به حمله به کنگره آمریکا در توییتی نوشت: «فکر نمی‌کنم تحریک یک گروه برای حمله به یک افسر پلیس «احترام به قانون» باشد. شما نمی توانید از شورش ها و حملات به پلیس همزمان با طرفدار دموکراسی یا آمریکا حمایت کنید.

از سوی دیگر، ترامپ زمان زیادی را صرف بیان نارضایتی های معمول خود در اظهاراتش کرد.

«اگر از اعتقاداتم دست می‌کشیدم، اگر می‌پذیرفتم سکوت می‌کردم، اگر در خانه می‌ماندم و آرام می‌گرفتم، آزار و اذیت دونالد ترامپ فورا متوقف می‌شد. اما این کاری نیست که من انجام دهم.»

دیدگاهتان را بنویسید