ترخیص 1900 کامیون وارداتی از گمرک

ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786648

معاون گمرک گمرک جمهوری اسلامی ایران از ترخیص 1900 دستگاه کامیون وارداتی از مرداد ماه گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد جمال ارونقی سخنگوی گمرک گفت: از 650 واحد گمرکی تهران (شهریار سابق)، حدود 400 واحد از گمرکات غرب، بیش از 100 واحد از گمرک ارومیه، بیش از 50 واحد از گمرک اصفهان، 250 واحد از گمرک در اصفهان. گمرک اردبیل 250 دستگاه یکصد دستگاه از گمرک سهلان، یک دستگاه از گمرک زنجان و بیش از صد دستگاه از گمرک جلفا ترخیص شد.

وی با بیان اینکه رانندگان برای تامین مبلغ پیش خرید این کامیون ها کامیون قبلی خود را که منبع درآمدی بود فروخته بودند، اضافه کرد: وی نیز کامیون های ورودی به کشور را پذیرفت اما موانع مختلفی برای ترخیص آنها وجود داشت که رفع شد. با همکاری اکثر دستگاه های نظارتی.

معاون امور گمرکی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بارها به تمامی شرکت ها هشدار داده ایم که موانع ترخیص کالا را به گمرک اعلام کنند، اما برخی از شرکت ها به دلایل مختلف از ترخیص این کامیون ها خودداری کرده اند تا اینکه مشکلی به وجود آمده است. “باید در گمرک منعکس شود.

اروانگی گفت: گمرک منعکس کننده مشکلات موجود با دادستانی کل کشور و دادسرای تهران است.

وی افزود: به کامیون داران هشدار داده ایم که کامیون های موجود با سفارش ثبت شده را ظرف 20 روز ترخیص کنند، در غیر این صورت این کامیون ها رها شده و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تحویل داده می شوند مگر اینکه کامیون داران به گمرک ثابت کنند که اشکالی در شکل گیری وجود دارد.

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی کامیون داران اعلام می کنند که کد رهگیری بانکی طی یک پروسه طولانی به آنها اعلام می شود یا کارشناسان گمرک مجازی می توانند ایستگاه هایی ایجاد کنند که روند ترخیص را طولانی کند.

آروناگی افزود: در این میان برخی شرکت ها چندین بار مالیات بر ارزش افزوده را از کامیون داران دریافت می کنند. برخی از شرکت ها نیز هر روز با رانندگان تماس می گیرند که برای آن باید 100 میلیون یا 200 میلیون پرداخت کنید و تا زمانی که کلاهبرداری هایی در منطقه صورت می گیرد، هیچ رسیدی برای این کار ارائه نمی کنند.

وی گفت: افرادی که هیچ کامیونی در گمرک ندارند اقدام به فروش یا پیش فروش کامیون کرده اند و یا با روی کار آمدن دلالان برخی شرکت ها اقدام به واگذاری کامیون به سایر شرکت ها کرده اند که اگرچه مربوط به گمرک نیست اما به دلیل اینکه عواقبی برای آنها به همراه دارد. مالکان این مشکل دو هفته پیش از طریق دادسرا به پلیس امنیت گزارش شد و پلیس امنیت با تخلفات در این زمینه برخورد خواهد کرد.

آروناگی گفت: این کامیون ها تا سه سال قابلیت تولید دارند، یعنی زمانی که کامیون وارد کشور می شود نباید بیش از سه سال عمر کند، اما اکنون برخی از رانندگان با کامیون هایی روبه رو هستند که مدل 2018 هستند. سال ساخت آنها 2017 است و یا قبل از آن شرایط معافیت را ندارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید