تردد خودروهای تیراندازی در سیستان و بلوچستان/ 62 مجروح و 7 کشته؛ نتیجه قاچاق انسان در 24 ساعت


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816553

قاچاق انسان یکی از بزرگترین و بی پایان ترین معضلات سیستان و بلوچستان است که چالشی به نام سونامی تصادفات جاده ای را در این استان ایجاد کرده است به طوری که تنها در 24 ساعت گذشته 62 نفر مجروح و 7 نفر کشته شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ از روز گذشته شاهد انتشار اخبار تلخی با عنوان «واژگونی یا تصادف مرگبار خودروهای افغان» در سیستان و بلوچستان بودیم، اتفاق تلخی که در منطقه تازگی ندارد و به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده است.
متأسفانه روزی نیست که شاهد کشته و مجروحان زیادی در جاده ها نباشیم که دلیل اصلی آن قاچاق انسان و سوخت است، ماجرای غم انگیزی که در آستانه عید نوروز خانواده های زیادی را غمگین کرد.
تنها در 24 ساعت گذشته 62 نفر بر اثر قاچاق خارجی مجروح و 7 نفر کشته شدند، ماجرایی که به چالشی بزرگ برای ساکنان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است.

چهار تصادف در کمتر از 24 ساعت
فریبرز راشد رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: صبح روز گذشته یک دستگاه خودروی لیفان در محور هش زاهدان با یک دستگاه پژو 405 که حامل اتباع بیگانه غیرمجاز بود تصادف کرد. متأسفانه 12 نفر مجروح و 7 نفر مجروح شدند «جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: حادثه دوم نیز بعدازظهر دیروز رخ داد که بر اساس آن یک دستگاه خودروی پژو پارس حامل اتباع بیگانه غیرمجاز واژگون شد که متاسفانه هفت نفر مجروح و مجروحان با 4 دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند. هاش منتقل شده است.
این مقام مسئول افزود: ساعت 23 شب گذشته شاهد سومین حادثه بر اثر برخورد دو خودروی پژو 405 در حال انتقال اتباع بیگانه غیرمجاز بودیم که متاسفانه 15 نفر مجروح و با پنج دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام خمینی شهر هش منتقل شدند.

به گفته وی، چهارمین حادثه با خودروی حامل اتباع خارجی در 24 ساعت گذشته ساعت 3 بامداد امروز در محور هش – سراوان رخ داد و مجروحان این حادثه با 6 دستگاه آمبولانس به بیمارستان هش منتقل شدند.
0c7d92a3 32c1 47be 9433 575fded03ecb خبر خاکستری


قاچاق انسان و سوخت دو معضل اصلی سیستان و بلوچستان است

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این خصوص گفت: قاچاق انسان و سوخت در سیستان و بلوچستان دو مشکل اساسی دارد که اگر این دو چالش بیشتر از میزان نبود، آمار تصادفات را تحت تاثیر قرار داده است. عدم تصادف در کشوری که در آن بودیم.
به گفته وی، تیراندازی خودروها با اتباع خارجی در جاده های اصلی و فرعی در حال تردد و ایجاد تصادفات شدید است و سرعت این خودروها و تعداد سرنشینان آنها بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید