ترس از سایه اصلاحات! | روز جدید

ترس از سایه اصلاحات!  |  روز جدید

روز جدید : باز هم بزرگان معتدل و اصلاح طلب دور من جمع شدند و دلواپسان شروع به قصه گویی کردند. داستان هایی که گاه حتی برای خودشان هم قابل باور نیستند، بلکه فقط برای نابودی رقیب ساخته و منتشر می شوند. دیروز فارس نوشت: «وزیر اصلاحات گفت: دیدار اخیر محمد خاتمی، حسن روحانی و حسن خمینی برنامه ریزی شده بود و ربطی به انتخابات نداشت. علی صوفی وزیر اصلاحات در خصوص دیدار اخیر سید حسن خمینی، حسن روحانی و محمد خاتمی گفت: این دیدارها عادی است. طبیعی است که چهره های مطرح سیاسی کشور به صورت دوره ای جلساتی داشته باشند و در مورد وضعیت و وضعیت مردم صحبت کنند و در مورد راهکارها تبادل نظر کنند. وی افزود: آنچه من شنیدم در این باره بود و این جلسه برنامه ریزی نشده بود. وزیر اصلاحات در پاسخ به این سوال که بحثی درباره موضوعات انتخاباتی نشده است، تصریح کرد: خیر. «فقط شرایط کشور مورد بحث قرار گرفت. این اولین بار نیست که رسانه های منتقد اصلاحات در خصوص جلسات اصلاحات و اعتدال چنین هیاهو می کنند و پس از مدتی مجبور به تکذیب یا ارائه توضیحات برای این جلسات شدند.

ترس از ملاقات بزرگان اعتدال و اصلاح

چندی پیش صفحه رسمی روزنامه دولت در توئیتر گزارش داد که حسن روحانی، رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم، محمد خاتمی، حسن خمینی و علی اکبر ناطق نوری در منزل روحانی واقع در ولنجک تهران دیدار کردند. این صفحه مجازی نیز به بیان بخشی از جزئیات این جلسه پرداخت و اظهار داشت: ادعا می شود اقدامات مربوط به «بحث های سیاسی برای انتخابات آینده» موضوع این جلسه بوده است.این ادعا خیلی زود به عنوان رئیس قوه مجریه تکذیب شد. مدیرعامل بنیاد باران: ناطق نوری در دیدار روحانی، خاتمی و سیدحسن خمینی حضور نداشت و این دیدارها ربطی به مسائل سیاسی و مشکلات امروز نداشت. جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران در پاسخ به این سوال که روزنامه ایران خبری با تیتر نشست بانیان شرایط کنونی منتشر کرده و با انتشار عکسی مدعی دیدار حجت الاسلام خاتمی با حجت الاسلام حسن روحانی شده است. حجت‌الاسلام ناطق نوری و حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه جمعه گفت: این دیدارها مسبوق به سابقه است و مشکل جدیدی نیست. آقای ناطق نوری در این جلسه شرکت نکردند. این دیدار و بازدیدی است که به صورت دوره ای قبل، در دوران و بعد از دولت آقای روحانی انجام می شود و ربطی به مسائل و مشکلات سیاسی امروز ندارد. عده ای فکر می کنند با این فرافکنی ها و عملیات های ذهنی می توانند آدرس اشتباه بدهند و انگشت را به جای دیگری نشان دهند. اما مردم آگاهند و جریان های سیاسی هم باهوش هستند. غلامحسین کرباسچی، دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی (مرتبط با مرحوم هاشمی رفسنجانی) بدون اشاره به اصل خبر به تصویر استوک استفاده شده در این توییت واکنش نشان داد. در همین رابطه معصومه ابتکار با اشاره به تصویر آرشیو استفاده شده در توییت مذکور، عجولانه واکنش نشان داد و نوشت: «توئیتر روزنامه ایران با انتشار تصویر فوق، افراد حاضر آقایان حسن روحانی، سید حسن خمینی، اکبر ناتیک هستند. نوری و سید محمد تویی خاتمی را متهم به برگزاری تجمع در روزهای اخیر برای اقداماتی از جمله اعتراضات اجتماعی کردند. تصویر زیر نشان می دهد که تصویر نمازگزار مرحوم هاشمی رفسنجانی مربوط به سال ها قبل است. اما این واکنش ها زمانی رخ داد که «جواد امام»، مدیرعامل بنیاد باران (مرتبط با رئیس دولت اصلاحات) ضمن تایید برگزاری این جلسه به ایلنا گفت: «ناتیک نوری در جلسه جمعه شب روحانی حضور نداشت. ، خاتمی و سیدحسن خمینی.» البته این ادعاها سابقه طولانی دارد، زیرا محمود علیزاده طباطبایی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران در سال 1400 اعلام کرد که حسن روحانی اخیراً با محمد خاتمی، ناطق نوری دیدار کرده است. اسحاق جهانگیری، محمدرضا بهنار، محسن هاشمی و علی لاریجانی مدعی شدند که این جلسات با هدف بررسی دلایل کاهش مشارکت سیاسی مردم و با هدف احیای احزاب اصلاح طلب تشکیل شده است، اما شواهد نشان می دهد که بنیانگذاران شرایط کنونی قصد دارد با تشکیل اتاق فکر عملیات روانی و تکیه بر فضای مجازی راهی برای نابودی دولت سیزدهم ایجاد کند. برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور و دوباره در را بر روی همان پاشنه قبلی بچرخانیم.

اتهامی که با ترس جعل شده است

این دلواپسان از حضور و دیدار بزرگان جریان اصلاحات و اعتدال هراس دارند و ترس خود را اینگونه نشان می دهند: «شما رئیس دولت یازدهم و دوازدهم هستید که رکود سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین بی سابقه ای را پشت سر گذاشتید. تشدید تحریم های خارجی علیه کشور این یک شوخی تلخ سیاسی است. حسن روحانی همان کسی است که قول داد چرخ اقتصاد را بچرخاند اما آن را شکست. افزایش بی سابقه آمارهای منفی اقتصادی از ابتدای دولت و متعاقب آن افزایش مشکلات اجتماعی نشان از عجله آقای روحانی برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور دارد. زیرا حداقل باید مانند دو سال آخر سلطنت خود سیاست سکوت را انتخاب می کرد تا روزهای تلخ را به مردم یادآوری نکند. از سوی دیگر حضور چهره هایی مانند محمد خاتمی در این جلسات که سابقه و مدیریت اقداماتی علیه نظام در سال 88 برای احیای نظام جمهوری دارد! این یکی از شوخی های تلخ روزگار است.»

دیدگاهتان را بنویسید