ترس صهیونیست ها از صفوف کامل حزب الله در روز موعود


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810272

رسانه‌های صهیونیستی همچنان نسبت به شکست تل‌آویو در برابر پهپاد نفوذی حزب‌الله لبنان هشدار می‌دهند و نسبت به ظرفیت‌های روزافزون جنبش مقاومت و صفوف کامل آن در نبرد پیش رو هشدار می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های اسرائیلی در ادامه اعتراف به شکست تل آویو در مقابل نفوذ پهپادهای حزب الله لبنان، از مقاومت روزافزون جنبش مقاومت و غافلگیری آن برای این رژیم خبر دادند و ادعای “برتری نظامی” تل آویو را تهدید کردند.

وب سایت عبری «والا» در واکنش به قدرت نمایی جدید حزب الله مدعی شده است که پهپاد «حسن» که جمعه گذشته از لبنان وارد آسمان فلسطین اشغالی شد، «بخشی از طرح محرمانه حزب الله و ایران برای ایجاد نیروی هوایی جامع» بوده است. این یکی از پهپادهایی است که علیه اهداف حساس در سراسر اسرائیل در روز قیامت مورد استفاده قرار می گیرد و به برتری نیروی هوایی اسرائیل آسیب می رساند.

این وب سایت با استناد به گزارشی از مرکز تحقیقات آموزشی چالش های امنیتی گفت: زرادخانه پهپادهای حزب الله شامل 2000 پهپاد است. حزب‌الله همچنین ده‌ها بالگرد ساخت چین دارد که برخی از آنها برای مأموریت‌های تصویربرداری و اطلاعاتی و برخی دیگر برای مأموریت‌های تهاجمی استفاده می‌شوند.

به گفته منابع امنیتی رژیم صهیونیستی، قدرت و توانایی حزب الله در اینجا نه تنها به پول، بلکه به دانش انباشته صنعت امنیتی بستگی دارد.

بر اساس گزارش این مرکز تحقیقات صهیونیستی؛ مهمترین پهپادهای حزب الله عبارتند از ایوب با الهام از پهپاد هرمس 450 که در سال 2006 در بیروت سقوط کرد و مرصاد 2 که بر اساس پهپاد مهاجر ایران ساخته شده است. پهپاد ابابیل یکی دیگر از پهپادهای مهم حزب الله است که در سال 2006 معرفی شد و از آن زمان تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است. پهپاد دیگر رامی 1 است که نسخه دیگری از پهپاد ایرانی رعد 1 است.

تل باری، رئیس بخش تحقیقات مرکز علما، با اشاره به تقویت قدرت و راهبرد حزب‌الله، به وب‌سایت والا گفت: نه تنها در سال‌های اخیر به قدرت نظامی حزب‌الله آسیب نرسیده است، بلکه افزایش یافته است. ».

وی افزود: تا آنجا که می دانیم دهه اخیر را می توان تلاش حزب الله برای ارائه و افزایش قدرت خود با سلاح های متعارف پیشرفته در زمینه پهپاد، پدافند هوایی، موشک های نقطه به نقطه و مواردی از این دست توصیف کرد.

این وب سایت اسرائیلی دیروز (شنبه 30 بهمن) به نقل از منابع خود نوشت: «نفوذ پهپاد حسن به حریم هوایی اسرائیل و بازگشت آن بدون هیچ آسیبی به لبنان نشان دهنده مشکلات جدید پیش روی ارتش اسرائیل است».

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز می نویسد: هجوم پهپاد حسن به آسمان اسرائیل در پی حمله جنگنده ها و بالگردهای اسرائیلی به آن و فعال شدن گنبد آهنین و به صدا درآمدن دو آژیر در منطقه، موجب وحشت در شمال شد. ”

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه گذشته رسما گزارش پهپادهای حسن را درباره حزب الله در آسمان فلسطین اشغالی تایید و اعلام کرد که این پهپاد وارد فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد ارتش در بیانیه دوم رسما شکست خود را پذیرفت و اعلام کرد که علیرغم استفاده از تمام رهگیرها (شامل جنگنده ها، بالگردها و یک برجک آهنی) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پهپاد سالم به لانه خود در لبنان بازگشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید