پایان زندگی در سوراخ موش زیر سایه ترس


ساعت: 10:43
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880719

پایان زندگی در سوراخ موش، سرنوشت افرادی مانند پمپئو خواهد بود که از ترس انتقام، رنگ صلح را نمی بینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تهران نیوز ، اخیرا مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفت وگو با العربیه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای کشتن سردار سفید قاسم سلیمانی را «شجاعانه» توصیف کرد و اعتراف کرد که او نیز در این تصمیم دست داشته است. نقش این دیپلمات آمریکایی در بخشی از گفت‌وگو درباره ترور سردار سلیمانی و حمایت وی از طرح ترور، می‌گوید: «خیلی‌ها به ما گفتند که اگر از برجام خارج شوید، جنگ می‌شود. همچنین هشدارهای زیادی داده شد که اگر سفارت آمریکا از تل آویو به قدس منتقل شود، جنگ خواهد شد. هشدار داده شد که اگر به سردار سلیمانی حمله کنید، جنگ خواهد شد. ما یکی دوتا از آن کارها را انجام ندادیم. ما هر سه کار را انجام دادیم و جنگی در کار نبود.

این سخنان با واکنش بسیاری از افراد در فضای مجازی مواجه شد. کاربران فضای مجازی در واکنش به اظهارات پمپئو مبنی بر کشته شدن سردار سلیمانی و ترس وی از انتقام، توئیتی منتشر کردند. این کاربران خاطرنشان کردند که وضعیت فعلی پمپئو این ضرب المثل “ترس از خود مرگ بدتر است” را تضمین می کند. همچنین پایان زندگی در سوراخ موش، سرنوشت افرادی مانند پمپئو خواهد بود که از ترس انتقام، رنگ صلح را نمی بینند.

همچنین زینب سلیمانی در توئیتی خطاب به پمپئو نوشت: پمپئو در تلویزیون عربستان از ایران شکایت می کند. خانه توطئه گران 11 سپتامبر. جیک سالیوان همچنین گفت: القاعده در سوریه طرف ماست اما سلیمانی تروریست ها را درهم شکست. از سوی دیگر، عادل عبدالمهدی عراقی گفت: قرار بود او و پدرم امروز صبح با هم دیدار کنند تا در مورد تنش زدایی در منطقه گفتگو کنند، در ترس زندگی کن دروغگو.

سخنان پمپئو در حالی مطرح می شود که سال گذشته 140000 سرباز آمریکایی از پایگاه های نظامی آمریکا در افغانستان فرار کردند، پایگاهی که مقامات آمریکایی می گویند ساخت آن حدود 20 سال طول کشید و ساخت آن 2 تریلیون دلار هزینه داشت، تجهیزاتی که آمریکایی ها آنها را رها کرده و ترجیح دادند پرواز کنند. آیا این یک پیروزی از دیدگاه مقامات آمریکایی است؟ نمونه ای از همین شکست را در عراق دیدیم. آمریکایی ها برای حضور در عراق پول زیادی خرج کرده بودند و قصد داشتند 150000 آمریکایی در آنجا داشته باشند، اما امروز فقط 2500 نیروی آمریکایی در چند پایگاه محدود حضور دارند.

بر اساس شواهد منتشر شده در رسانه های آمریکایی، ترس پمپئو از انتقام گیری او را رها نکرده است. سال گذشته، ساعاتی پس از سالگرد شهادت سلیمانی، پمپئو به طور خاص خواستار حفظ جان خود و دونالد ترامپ شد. او در مصاحبه ای با فاکس نیوز در 14 ژانویه سال گذشته گفت: «من دیدم که رئیس جمهور آمریکا درباره استیضاح رئیس جمهور ترامپ و من صحبت می کند و اگر این کار انجام نشود، ما را خواهند کشت. این واقعاً و عمیقاً بی‌سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعاً مسئولیت دارد (حفاظت از ترامپ و من).

وب سایت «واشنگتن اگزمینر» سپس گزارش داد که دولت فدرال آمریکا ماهانه تقریباً دو میلیون و 175 هزار دلار برای محافظت از پمپئو و سایر مقامات دست اندرکار در ترور سردار سلیمانی هزینه می کند، در حالی که هنوز انتقام خون حاج قاسم گرفته نشده است. به رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی برای دشمنانش از حاج قاسم سلیمانی خطرناکتر است. پمپئو و یارانش منتظر روزی هستند که این انتقام نه تنها از سوی مردم ایران، بلکه از سوی تمامی آزادی خواهان در سراسر جهان گرفته شود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید