عامل شکستی که ادعا می کند فوتبال را نجات می دهد / بنای کاخ آرزوها روی خرابه های نارنجی؛ از سوراخ به چاه!


ساعت: 08:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808480

فدراسیون فوتبال این روزها خود را مدیری می بیند که مدعی اصلاح کاخ است که کاخ رویایی خود را بر روی ویرانه های باشگاهی پرافتخار و باستانی ساخته است. مدیر ناشناس و موفقیت!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ اعضای هیات مدیره باشگاه سایپا در روزهای ابتدایی پاییز 1399، مهرداد سراج را به عنوان جانشین امیرحسین تابع به عنوان مدیرعامل باشگاه ورزشی تهران قدیم منصوب کردند. اتفاقی که شاید هیچ کس تا به حال آن را تا این حد تاثیرگذار ندانسته باشد.

مهرداد سراج که سابقه حضور در بدنه اداری سازمان تربیت بدنی سابق را نیز داشت، از باشگاه متمولی مانند سایپا برای خود پلی ساخت تا به مهم ترین سطوح حکومتی و تصمیم گیری فوتبال ایران برسد. مسیری که واژگونی آشکار آن در اسفند همان سال رخ داد.

فدراسیون فوتبال که سرانجام در تاریخ 10 اسفند 1396 جلسه پیش از انتخابات خود را برگزار کرد، پس از مدت ها، مهرداد سراج را به عنوان مدیرعامل باشگاه سایپا و نماینده مدیران باشگاه ها در هیات مدیره فدراسیون فوتبال با آرا منصوب کرد. در قلب. مدیری که پس از شش ماه ریاست یک باشگاه چندجانبه، به یکی از عالی ترین مقامات استراتژیک فوتبال ایران تبدیل شده است.

دادگاهی که با پیگیری مهرداد سراج در باشگاه سایپا و به ویژه تیم فوتبال نارنجی پوشان برگزار شد، نوید روزهای سرد و سخت زمستانی را داد که خیلی زود با تلفات انسانی آغاز شد. تیم فوتبال سایپا که از اولین روز لیگ برتر فوتبال ایران طعم شکست را نچشیده بود با شکست های دردناکی راهی لیگ آزادگان شد.

سلسله اتفاقاتی که منجر به سقوط و فروپاشی پرتقال های فوتبال تهران شد، از زمانی آغاز شد که مهرداد سراج با استفاده از نام سایپا به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال در اتاق های این ساختمان به دنبال رئیس کمیته فوتسال بود.

سقوط نابهنگام و تلخ سایپا با سناریوی مقدماتی باخت پرونده دربی خودروسازان در دادگاه حکمیت ورزش درهم شکسته و فراموش نشد، اما در این بین مهرداد سراج قدرت و پایه های خود را در فدراسیون فوتبال افزایش داد تا به پایان برسد. سایپا را رها کنید.اهداف و آرزوها.

در همان روزهایی که مهرداد سراج اولین حریف رئیس فدراسیون فوتبال شد و در مقابل شهاب الدین عزیزی هادم ادعای علم مبارزه با فساد کرد، دیگر تیم مهم و پرافتخار سایپا یعنی تیم والیبال سایپا به اولین تیم پیوست. بخش سایپا باشگاه های والیبال ایران. این مدیر عامل ناموفق را می توان تسهیل کننده سقوط دو تیم مستقر در نقش اصلی دانست.

جالبتر اینکه این دومین پاییز نیز نشان می دهد که به نظر می رسد تیم های ورزشی مجموعه سایپا برای مهرداد سراجی و مشاورانش اصلا اهمیتی ندارد. در غیر این صورت وضعیت نابسامان تیم فوتبال سایپا در لیگ دسته اول و همچنین تیم والیبال قابل پیشگیری، درمان و حتی ترمیم بود.

اگر مدعی باشیم مهرداد سراج از نام و اعتبار و جایگاه باشگاه سایپا نهایت استفاده را برده و حالا که باید به فکر حل مشکلات پرتقالی ها باشد، ضعف های فوتبالی را که از آن هاست مرهم می کند جز واقعیت نیست. یکی است.

جلسه فوق العاده هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پنجشنبه هفته جاری برای بررسی دستور کار آزادی موقت شهاب الدین عزیزی هادم و انتصاب سرپرست فدراسیون برگزار می شود و دور از پیش بینی نیست. اگر جانشین مهرداد سراج را در نظر بگیریم; اما در این میان هیچکس فراموش نخواهد کرد که چه تعداد از فوتبالیست ها و والیبالیست های جوان در ورطه نابودی سلاخی شدند تا سراج به پایان آمال و آرزوهایش برسد.

مدیری که با سرعت یوسین بولت از گمنامی به نهاد تصمیم گیر فوتبال ایران رفت و کاخ رویاهایش را بر ویرانه های نارنجی بنا کرد، حالا آرزوی صندلی بزرگتری دارد که انگار اشتهای سیری ناپذیرش نیست. با این حال راضی مردی با حرص به صندلی های بزرگتر خیره شد که صندلی های کوچک را از بین برد و در همین مدت کوتاه نشان داد که یک سه پایه کوچک شکسته برایش زیاد است!

فوتبال برای بهبود امور و رهایی از اسارت عبارات عجیب مانند دنیای خوب. این امر مستلزم مردانی است که به اندازه فوتبال باشند، از نظر روحی و عملی سالم باشند و برای خود و دیگران چمدان نبندند. اگر قرار باشد فوتبال به مانند سراج تبدیل شود، اتفاقی که می افتد نمونه ای عینی از سوراخ به سوراخ خواهد بود. از چاله بیرون آمدن بنده عزیز و افتادن در چاه امثال سراج و دوستانش!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید