حقوق 33 میلیونی دختر یکی از اعضای شورای شهر تهران قشر متوسط ​​و پایین را سوراخ می کند!

حقوق 33 میلیونی دختر یکی از اعضای شورای شهر تهران قشر متوسط ​​و پایین را سوراخ می کند!

نعمت احمدی وکیل دادگستری و فقیه اصلی قوه قضائیه

خبر این بود: دختر هشتاد ساله یکی از اعضای شورای شهر تهران به عنوان رئیس دفتر مادرش کار می کند و ماهیانه 33 میلیون تومان حقوق می گیرد. مدرس دانشگاه با مدرک دکتری و 4 دهه فعالیت علمی و عملی در رشته تحصیلی خود، 12 میلیون تومان حقوق گرفت! امروز هم همکاران نویسندگی در دانشگاه با کمی افزایش حقوق می توانند حدود ده تا پانزده میلیون تومان حقوق داشته باشند!

بنابراین اگر بخواهیم از سقف و میزان حقوق دختر یکی از اعضای شورای شهر تهران صحبت کنیم، باید بگوییم که این حقوق ها نجومی است. اما خطوط فیش حقوقی این دختر جالب است. او رقمی حدود 600 هزار تومان بابت قبض تلفن همراهش و موارد دیگری که در فیش حقوقی به چشم می خورد، دریافت می کند که جای تعجب دارد چرا که برای کارمندان سایر خدمات و موسسات معمول نیست!

مستثنی کردن گروه هایی مانند شورای شهر از مقررات عمومی کار کشور و تفویض اختیارات فراقانونی به اعضا بسیار پرهزینه است. شورای شهر اولین مجلس محلی و نهاد منتخب است و نباید مجموعه ای از امتیازات ویژه مردم باشد.

نمایندگان مجلس نیز از جمله افرادی هستند که سال ها موارد مشابه مشاهده و گزارش شده اند. نماینده می تواند دفتر داشته باشد و راننده تعیین کند. آنها حق انتخاب اعضای کابینه خود را دارند و کسانی که از بستگان نماینده هستند در معاونت کار می کنند.

ردیف اعتباری برای دفاتر نمایندگی تعیین شده و این مبلغ از سفره های مردمی در محل نمایندگان شهرداری جمع آوری می شود. بدون تجربه و تخصص غیر قابل قبول است که در این دفاتر کار کنند و سهم های کلانی از بودجه بیت المال بگیرند! حداقل امکان بکارگیری افراد متخصص و مجرب در این دفاتر وجود دارد.

اینکه در جایی که دختر یکی از اعضای شورا به عنوان رئیس دفتر مادرش کار می کند و به برکت انتخاب مادر ماهانه 33 میلیون تومان دریافت می کند، افراد دیگری هم کار می کنند و آنها نیز مبالغ دیگری را کمک می کنند، بحث دیگری است. آیا دفتری با این همه هزینه کارکردی متناسب با هزینه ها دارد یا خیر؟

جای بسی تاسف است که مهدی چمران با بیش از 80 سال سن و سابقه طولانی به جای عذرخواهی از مردم تهران این مشکل را حل کرده و از همکار خود حمایت کرد.

مراجع نظارتی اعم از بازرسی کل کشور و اتاق محاسبات، مجلس و وزارت کشور نباید در این مورد سکوت کنند. این گونه روایت ها در این کشور مانند خنجر زدن به روح و روان طبقه متوسط ​​و پایین جامعه است.

لایحه بودجه 1402 در مجلس در دست بررسی است. حداقل دستمزد در این لایحه شش میلیون و ششصد هزار تومان است. در چنین شرایطی انتشار خبر حقوق 33 میلیون دختر دهه 80 عضو شورای شهر تهران درد دل جوانان و خانواده ها و اکثریت جامعه است.

علت چنین زخم هایی را باید در ادغام نهادها و سازمان ها جستجو کرد. زمانی که نهادها و سازمان ها را از افراد متخصص و با تجربه خالی کنیم تا گروهی از مناصب را در اختیار بگیرند، به دلیل یکپارچگی و حمایت اعضای گروه، شاهد ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی خواهیم بود. منتشر شود. بعدا

دیدگاهتان را بنویسید