یکی از اعضای شورای شهر تهران از نرخ جدید تاکسی و دریافت هزینه بیشتر انتقاد کرده است

یکی از اعضای شورای شهر تهران از نرخ جدید تاکسی و دریافت هزینه بیشتر انتقاد کرده است

روز جدید : میثم مسافر گفت: یکی از چالش هایی که در گذشته در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران بین شهروندان و رانندگان تاکسی داشته ایم بحث تاریخ گذشته کرایه تاکسی ها بوده است.

وی با اشاره به سابقه این تنش قدیمی، مدل نسبتا موفقی را برای حل مشکلات در گذشته برشمرد و گفت: در سال های 91 تا 94 که شورا افزایش درصدی عوارض را تصویب کرد، حل شد. مستلزم حذف نقدینگی خرد از تعرفه خطی مطابق با میانگین ارزش مصوب شورای شهر است. اما امسال متأسفانه بر اساس گزارش هایی که به دست ما رسیده است، بدیهی است که این تصمیم اجرایی نشده و شاهد ارقام منسوخ شده در استخدام برخی خطوط و لیبل ها در شهر تهران هستیم.

مظفر این نوع کرایه تاکسی را حادثه ای ناگوار خواند و گفت: از یک سو رانندگان تاکسی می خواهند قیمت خود را به طور کامل دریافت کنند، از سوی دیگر مسافران دوست ندارند بیش از آنچه رانندگان تاکسی تعیین می کنند پرداخت کنند، بنابراین وجود دارد. تعارض راننده و شهروند «یک بعد ملاحظات دینی درباره دین و بدهکاری است و بعد دیگر آسیب به اعصاب و روان شهروندان و رانندگان تاکسی است.

این عضو شورای شهر در تشریح تصمیم شورا مبنی بر افزایش تعرفه ها افزود: با توجه به افزایش هزینه های معیشتی و تورم قطعات خودرو، شورا تصمیم به افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت در سال جاری گرفت و گفت: تاکسیرانان حق دارند معدل را حفظ کنند. سطح 25 درصدی در تمامی خطوط می تواند این افزایش را تا 35 درصد برای مسیرهایی که به دلیل ساخت و ساز، ترافیک یا … توسعه یافته اند اعمال کند.

مظفر بر الزام قانونی سازمان تاکسیرانی مبنی بر حذف مبالغ ناچیز از تعرفه ها تاکید کرد و گفت: این کار جواب داد و برای رانندگان تاکسی مشکل ساز است.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه در برخی از برچسب ها اعدادی مانند 200 تومان و 700 تومان را در کنار شماره ردیف تعرفه می بینیم، از رانندگان تاکسی خواست تا سریعا موضوع را حل کنند و در صورت لزوم برچسب های جدید چاپ کنند.

مظفر توسعه پرداخت الکترونیک را بهترین راهکار برای رفع ریشه این معضل قدیمی در شهر دانست و گفت: در حال حاضر از طریق کدهای الکترونیکی موجود در تاکسی ها که در برخی از خطوط ناقص است می توان هزینه الکترونیکی پرداخت کرد. و وجود دارد، اما از یک و نیم میلیون مسافر تاکسی در تهران، تنها 5000 نفر از طریق این برچسب ها هزینه بلیط خود را به صورت الکترونیکی پرداخت می کنند که رقم بسیار کمی است.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با یادآوری الزام سازمان تاکسیرانی به فرهنگ سازی برای توسعه پرداخت الکترونیک تاکسی در شهر گفت: ارائه سامانه های پرداخت الکترونیکی تاکسی در تهران برای حل چالش خرد پول بین مسافران و رانندگان تاکسی

دیدگاهتان را بنویسید