یک قدم تا برآورده شدن آرزوها/ اینجا «لبخند» تقدیم زوج های قزوینی می کنند

لذت شیرین پدر و مادر شدن امروز بر هیچکس پوشیده نیست و نمی توان آن را کتمان کرد اما زوج های جوانی هستند که برای داشتن فرزند باید تحت درمان ناباروری قرار گیرند و تعداد این زوج ها در کشور و استان قزوین زیاد نیست. کم اهمیت.

با توجه به آنچه گفته شد، 4.5 میلیون زوج نابارور داریم که بسیاری از این زوج ها توانایی مالی برای تامین هزینه های درمان ناباروری را ندارند و مجبور به ترک فرزندآوری می شوند.

بحث هزینه های درمان ناباروری و حمایت از زوج های نابارور یکی از برنامه ها و سیاست های اصلی دولت در حوزه بهداشت و درمان کشور است که در یکی دو سال اخیر به دلیل مشکلات جدی تری بر آن نظارت جدی تری صورت گرفته است. سیاست جمعیتی، بنابراین در سال گذشته 700 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده است.

54335536 04fc 4545 9f8a f51202c6cf2d خبر خاکستری

روند درمان ناباروری با توجه به مشکلاتی که در تشخیص و درمان وجود دارد، گاهی اوقات باعث تکرار هزینه های درمانی زوجین می شود و از این رو لازم است در مراحل مختلف و به دفعات از این افراد حمایت های مالی صورت گیرد.

استان قزوین یکی از استان های فعال در زمینه ارائه خدمات درمان ناباروری است و با راه اندازی مرکز درمان ناباروری شهیده بوکانیان در مرکز آموزش پزشکی استان قزوین در خرداد ماه سال جاری توانسته است خدمات ارزنده ای در این زمینه ارائه دهد. جامعه هدف

ساخت این بخش در زمینی به مساحت 337 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 11 میلیارد تومان از سال 1397 آغاز شده و دارای بخش های مختلف اتاق عمل، سونوگرافی، جنین شناسی، آزمایشگاه و نیروهای فوق تخصصی درمان ناباروری، متخصص جنین شناسی، کارشناس آزمایشگاه است. و انواع درمان ناباروری را ارائه می دهد.

افتتاح این واحد درمانی در راستای حمایت از قانون حمایت از جوانان است و یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها به ویژه زوج های جوان را برطرف می کند.

دکتر حمید پاک نیت در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین با اشاره به خدمات مرکز درمان ناباروری شهیده بوکانیان استان قزوین گفت: این مرکز از 19 خرداد ماه سال جاری و کلیه خدمات ناباروری و مرتبط با اسپرم مردانه شروع به کار کرده است. جراحی جمع آوری، به استثنای ارائه تعیین جنسیت.

14b5a4f4 4675 4eff bc26 632b100f14b7 خبر خاکستری

وی افزود: همچنین ویزیت های تخصصی و فوق تخصصی ناباروری، سونوگرافی واژینال و پاپ اسمیر، نمونه برداری آندومتر و تست اسپرموگرافی توسط پزشک جنین شناسی در مرکز آموزشی درمانی شهیده بوکانیان استان قزوین انجام می شود.

این متخصص زنان و زایمان گفت: بر اساس قرارداد مرکز درمان خیانت شهیده بوکانیان با بیمه های تحت پوشش از جمله تامین اجتماعی، بهداشت و درمان و نیروهای مسلح، 10 درصد هزینه درمان ناباروری توسط بیمار و 90 درصد توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.


مرکز درمان ناباروری شهیده بوکانیان در استان های همجوار خدمات ارائه می دهد

پاک نیت با اشاره به روند ارائه خدمات مرکز درمان ناباروری شهیده بوکانیان استان قزوین به سایر استان ها تصریح کرد: خدمات این مرکز علاوه بر استان قزوین به استان های همجوار مانند گیلان و زنجان ارائه می شود.

وی با اذعان به اینکه هزینه درمان در مرکز ناباروری شهیده بوکانیان استان قزوین به سه قسمت اصلی تقسیم می شود، گفت: بخشی از آن مربوط به خدمات پاراکلینیکی است که باید به بیمار ارائه شود چرا که این خدمات در مراکز دولتی ارائه نمی شود. و بیماران مجبور به دریافت خدمات می شوند و به مراکز خصوصی مراجعه می کنند.

d273ad85 62b8 4f8e bec2 9731e588128c خبر خاکستری

یک جراح متخصص زنان و نازایی گفت: بخشی دیگر از هزینه هایی که بیماران متحمل می شوند مربوط به هزینه داروهای باروری است که بسیار گران است. با توجه به سیاست کلی کشور در خصوص افزایش و جوانی جمعیت، کمبود دارو در این زمینه وجود ندارد و تا حدودی داروها توسط شرکت های دارویی تهیه می شود.

ارائه خدمات جامع ناباروری در تنها مرکز درمانی شهیدا بوکانیان در استان قزوین

وی ادامه داد: بخشی دیگر از تامین هزینه های درمان ناباروری نیز توسط سازمان های بیمه گر تامین می شود. بیشتر این هزینه ها شامل جنین شناسی و محیط های غذایی می شود، زیرا هیچ کدام از اینها ایرانی نیستند.

این جراح زنان و ناباروری با اشاره به مهم ترین وجه تمایز این مرکز نسبت به سایر مراکز تصریح کرد: مرکز درمان ناباروری شهیده بوکانیان تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی دولتی ناباروری در استان است که تمامی خدمات ناباروری جامعه هدف را ارائه می کند.

5321bd14 b6dc 4cf1 bdcf 6ce18228b6e4 خبر خاکستری

پاک نیت گفت: به عبارتی به غیر از مرکز درمان ناباروری شهیده بوکانیان در استان قزوین، مرکز خصوصی که بتواند تمام خدمات ناباروری را به بیماران در استان ارائه دهد، نداریم.


برای تهیه داروهای ناباروری در قزوین مشکلی نداریم

وی گفت: با توجه به اینکه از ابتدای راه اندازی مرکز درمان ناباروری شهیده بوکانیان در استان قزوین، افراد به دلایل مختلف از جمله تنبلی تخمدان به این مرکز مراجعه می کنند، مشاوره هایی برای رفع مشکلات آنها و اهدای تخمک مصنوعی انجام شد. به زودی شاهد اعطای آن به این خانواده ها خواهیم بود.

این جراح زنان و نازایی در پایان اذعان داشت: همکاری خوبی بین رئیس بیمارستان استان در زمینه تهیه دارو و تجهیزات وجود دارد و سطح این مرکز با مراکز تهران تفاوت چندانی ندارد و داریم. از نظر تجهیزات و امکانات لازم مشکلی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ، مرکز درمان ناباروری شهیده بوکانیان استان قزوین در حال حاضر همه روزه آماده ارائه خدمات به جامعه هدف است تا به نفع زوجین امید دیگری به زندگی آنها تزریق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید