راهنمای قدم به قدم معامله در فارکس

معامله ارز فرآیند پیش‌بینی حرکت قیمت ارز با هدف ایجاد سود است. بسیاری از تبدیل‌های ارزی در بازار فارکس برای استفاده عملی هستند و نه برای ایجاد سود. با این حال، تاجران یا همان معامله‌گران می‌توانند به نوسانات قیمت بازار فارکس با هدف سرمایه‌گذاری در پیش‌بینی درست این حرکات فکر کنند.

راهنمای کاربردی شروع در فارکس

قبل از شروع به هر چیزی آموزش ببینید و سپس وارد بازار فارکس. آموزش دیدن به شما کمک می‌کند که سریع‌تر وارد بازار شوید. بعضی از افراد دوست ندارند برای آموزش هزینه کنند و خود شروع به آزمون و خطا می‌کنند. اگر شما جز این دسته از افراد هستید، قطعا تا به الان بازار فارکس و معامله در آن را درک نکرده‌اید. این بازار در عین حال که بسیار جذاب و سودآور است، همان اندازه هم برای افراد تازه وارد بسیار خطرناک است و خیلی‌ها تا به الان سرمایه خود را از دست داده‌اند.

ادامه آموزش را اینگونه درنظر می‌گیریم که شما در حال یادگیری فارکس و در کنار آن در حال تمرین نیز هستید.

ابتدا یک حساب دمو یا نمایشی برای خود افتتاح کنید و خرید و فروش ارزها را یاد بگیرید. زمانیکه برنامه متاتریدر را نصب می‌کنید متوجه می‌شوید که برای معامله هر ارزی نیاز به یک جفت ارز دارید. برای پیدا کردن جفت ارز مناسب تحقیق کنید. هر معامله قطعا نیاز به جفت ارز مناسب خود را دارد. اما چیزی که بزرگ به چشم می‌خورد جفت ارز دلار یا USD است.

از آنجایی که امریکا نقش اساسی در تجارت جهانی دارد اکثر جفت ارزها با نماد دلار یا همان USD نمایش داده شده‌اند.

همیشه تقویم اقتصادی بازار فارکس را زیر نظر بگیرید. بررسی و اطلاع داشتن از اخبار نقش اساسی در ثبت معاملات آینده شما دارد. به طور مثال وارد یک معامله شده‌اید و پس از چند دقیقه‌ای خبری مهم ثبت می‌شود. اگر خبر خوبی باشد ممکن است معامله شما سود خوبی نصیبتان کند و اگر برخلاف آن باشد، باید منتظر سقوط ارز انتخاب شده باشید.

همیشه بر اساس تصمیم خود وارد معامله شوید. بعضی از تریدرهای تازه وارد، با اطلاع دادن از یکدیگر که الان موقعیتی مناسب برای ورود به معامله است، خرید خود را ثبت می‌کنند و پس از آن فقط باید منتظر بمانیم که شانس او چگونه است! حتی خود تریدر نیست اطلاعی ندارد که بازار قرار است به چه سمتی برود.

پس داشتن استراتژی در بازار را فراموش نکنید. کلمه استراتژی از جنگ نظامی گرفته شده است. استراتژی به شما می‌گوید که آیا در این جنگ پیروز خواهید شد یا خیر. پس قبل از اینکه وارد معامله شوید، تا حدودی خواهید دانست که آیا سود بسیار خوبی می‌کنید و یا اینکه با حداقل سود از معامله خارج می‌شوید. قطعا کسی دوست ندارد در هنگام ثبت معامله دچار ضرر شود. استراتژی خود را برای ثبت معاملات پیدا کنید و به آن پایبند باشید و همیشه در هر لحظه و در هر شرایطی با استراتژی خود وارد معامله شوید.

مدیریت ریسک را فراموش نکنید. مدیریت در همه شاخه‌ها حرف اول را می‌زند. مدیر بر اساس یکسری دستورالعمل‌ها کارهای روزانه خود و شرکت را انجام می‌دهد و با مدیریت کردن امور روزانه، به اهداف خود دست پیدا می‌کند. مدیریت ریسک در بازار فارکس حکم حرف نهایی را دارد.

ممکن است امروز معامله خوبی را ثبت کرده و خوشحال و خندان روز خود را به پایان برسانید. اما اگر روزی باشد که در آن ضرر کرده‌اید، ممکن است برای جبران ضرر دوباره وارد معامله شوید و اینجاست که قطعا دچار ضررهای بیشتری می‌شوید. روز خود را با همان ضرر اندک به پایان برسانید و فردا دوباره شروع کنید.

به صورت خلاصه و تیتر وار مطالبی گفته شد را در زیر برایتان آماده کرده‌ایم:

  • آموزش ببینید.
  • تمرین کنید.
  • حساب دمو باز کنید.
  • استراتژی خود را طراحی کنید.
  • مدیریت سرمایه را یاد بگیرید.

باور کنید برای ورود به بازار فارکس فقط به همین موارد لازم دارید. البته که بخش عمده‌ای را به یادگیری و تمرین می‌پردازید و در این میان است که استراتژی خود را یاد می‌گیرید.

پس از آن نوبت این است که وارد یک حساب واقعی شوید و چیزهایی را که قبلا یاد گرفته‌اید را در یک حساب واقعی و در یک بازار واقعی امتحان کنید. توصیه چندین ساله تیم پارسی فارکس به شما این است که در ابتدای راه با کمترین سرمایه وارد بازار شوید و سعی کنید در روزهای ابتدای با کمترین سود، روز خود را به پایان برسانید.

در ادامه برای داشتن یک حساب واقعی باید در یک بروکر ثبت نام کنید که توضیحات آن را در ادامه خواهید خواهند.

بهترین بروکر برای ترید؛ بروکر آمارکتس

داشتن یک بروکر مناسب و مطمئن برای شروع معاملات بسیار حیاتی است. زیرا قرار است از این به بعد سرمایه خود را در آن واریز کنید و پس از کسب سود، برداشت وجه را انجام دهید.

بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس از سال 2007 میلادی آغاز به کار کرده است و تا الان بیش از 15 سال سابقه حضور در بازار فارکس را دارد. این بروکر با ایرانیان بسیار عالی کار می‌کنند و پشتیبانی از زبان فارسی را دارند.

پشتیبانی بروکر آمارکتس

راه‌های پشتیبانی بروکر آمارکتس به صورت زیر است:

  • تماس تلفنی به زبان فارسی
  • چت آنلاین
  • ارسال ایمیل
  • پشتیبانی با واتساپ
  • پشتیبانی با تلگرام

نحوه ثبت نام در بروکر آمارکتس

ثبت نام در بروکر آمارکتس آسان است و برای اینکار نیاز به مدارک زیر دارید:

  • کارت ملی
  • کارت بانکی
  • تلفن همراه
  • ایمیل معتبر

ثبت نام در این بروکر کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود و در همان روز می‌توانید اولین معامله خود را ثبت کنید. نحوه واریز و برداشت در این بروکر از طریق وب مانی، پرفکت مانی، ارزهای دیجیتال و ریالی می‌باشد.

معرفی سیستم کپی تریدینگ RAMM آمارکتس

کپی تریدینگ یکی از روش‌های درآمدی برای افراد حرفه‌ای و تازه وارد می‌باشد. افراد زیادی هستند که چندین سال سابقه ترید در بازار فارکس را دارند و این افراد پر از تجربه هستند. در مقابل افراد تازه وارد هیچگونه تجربه‌ای در این بازار ندارند اما سرمایه لازم را برای ورود به این بازار را دارند.

کافیست این افراد حساب خود را شارژ کنند و حساب خود را به یکی از این تریدرها متصل کند. دقیقا تمامی معاملاتی که تریدر حرفه‌ای انجام می‌دهد، برای او نیز ثبت می‌شود. برای آشنایی بیشتر درباره سیستم کپی تریدینگ و همچنین آموزش ثبت نام در بروکر آمارکتس، وارد سایت پارسی فارکس شوید.

دیدگاهتان را بنویسید