هر جا شکستی بوده، عناصر خداباوری و پوپولیسم کنار گذاشته شده است


ساعت: 22:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822440

کلیباف در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هرجا در جامعه موفق بوده ایم دو عنصر خداباوری و پوپولیسم بوده است. هر جا شکستی باشد این دو ویژگی را کنار گذاشته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خانه ملت ، محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: جامعه سازی.

وی افزود: برخی از بزرگان دین بر این باورند که این ماه ماهی است که در آن دل ها و جان ها و ذهن ها برای فهم قرآن و شب قدر آماده می شود. رمضان فرصت بزرگی است و همه باید قدر آن را بدانیم.»

سخنگوی مجلس ادامه داد: قرآن برای زندگان پیام دارد و این ماه ارزشمند شرایطی از بعد فردی و اجتماعی فراهم می کند تا شناخت دقیقی از مکتب قرآن داشته باشیم.

کلیباف با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی در مقابل این فشار و مشکلات عظمت ایستادگی کرده است، به برکت مکتب، اعتقادات و ارزش های قرآن، ایمان به سنت های الهی و همراهی مردم، گفت: قرآن کریم کتاب زندگی، امید و آرامش است. هر جا در جامعه موفق شدیم، دو عنصر خداباوری و پوپولیسم وجود داشت. هر جا شکستی باشد این دو ویژگی را کنار گذاشته ایم.

وی افزود: امروز در فلسطین که همه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند نامی از آنها برده نشود، نور قرآن را در دل آنها می بینیم که باعث شد از رژیم صهیونیستی متنفر شوند و در راه خدا با قدرت ظالم مبارزه کنند. همان فرهنگ قرآن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرآن را به جشنواره تبدیل کنیم و از فرصت‌های هنری مردمی که عموماً از آن غافل شده‌ایم بهره ببریم، آثار این جشنواره در ابعاد مختلف زندگی کودک تا یک بزرگسالان.” ما می توانیم اشتیاق را در همه جنبه های زندگی ببینیم.

کلیباف افزود: اگر هر پدیده ای با زبان زمانه خود و سازهای مناسب خود ساخته شود و با لباس فاخر هنر پوشیده شود ماندگار می شود، زبان هنر می تواند در ابعاد مختلف به منصه ظهور برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید