استراتژی دولت پوپولیسم و ​​عدالت است


ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818371

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و لوایح مجلس گفت: دولت سیزدهم با راهبرد پوپولیسم و ​​عدالت به دنبال تقویت بنیان های اقتصادی، تولیدی و توسعه یافته کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان ارکانی در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به اینکه کار دولت در سال 1400 باید در عمر کاری دولت های دوازدهم و سیزدهم دو قسمت شود، گفت: فعالیت و بهره وری دولت کاهش یافته است.

وی گفت: به این ترتیب دولت دوازدهم در ماه های اخیر عملاً درگیر برگزاری انتخابات و جمع آوری سایر اقدامات و کارها بوده و اقدام خاصی که بتواند اقدام ویژه تلقی شود، انجام نداده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر در حالی که حدود نیم سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم می گذرد، برآورد دقیقی از عملکرد کارکنان دولت وجود ندارد که بتوان به آن عادت کرد. قضاوت کردن

ارکانی گفت: هر چند در این مدت کوتاه اقدام خوبی از سوی رئیس جمهور و دولتمردان دولت وی صورت گرفته که نشان از تلاش دولت ها برای بهبود وضعیت در عرصه های مختلف دارد.

وی گفت: سفر استانی رئیس جمهور، نگاه مردمی و منصفانه رئیس جمهور و کابینه وی، تلاش برای رفع بسیاری از موانع تولید و تجارت و رفع بوروکراسی دست و پا گیر و پیچیده اداری از جمله اقدامات موثر دولت ها است.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: البته در برخی حوزه ها از جمله مسائل مربوط به کنترل قیمت و تنظیم بازار مشکلات و کاستی هایی وجود دارد، بنابراین شاهد افزایش سبد کالای اصلی هستیم. قیمت ها و تورم بازار.”

ارکانی ادامه داد: در ماه های آینده با توجه به میزان تورم در حوزه های مختلف از جمله مسکن، خودرو و کالاهای اساسی می توان کار دولت را رصد کرد و برآوردهای دقیق تری انجام داد تا قابل سنجش و تحلیل باشد.

وی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در اجرای شعار 1400 گفت: دولت با کاهش و تشدید تشریفات اداری، جلوگیری از تعطیلی و احیای واحدهای صنعتی راکد گام های خوبی در جهت حمایت و تقویت تولید داخلی برداشته است که می توان آن را مثبت ارزیابی کرد. .

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از سوی دیگر مجلس در تلاش است تا با تاکید بر حمایت از فضای کسب و کار، در یک طرح موثر شرایط را برای فعالیت اقتصادی تولیدکنندگان فراهم کند. بنابراین، بسیاری از مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می شوند، اسناد رسمی حذف شده یا به حداقل رسیده است.

ارکانی گفت: اجرای دقیق و کامل این قانون توسط دولت در سال 1401 علاوه بر رونق تولید موجب بهبود فضای کسب و کار در کشور می شود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید