تروئیکای اروپایی: هیچ یک از کشورها نباید از مذاکرات هسته ای ایران به نفع خود استفاده کنند

تروئیکای اروپایی: هیچ یک از کشورها نباید از مذاکرات هسته ای ایران به نفع خود استفاده کنند

روز جدید “این یک خطر است [سوءاستفاده از مذاکرات] این امر منجر به فروپاشی توافق می شود و مردم ایران را از لغو تحریم ها و جامعه جهانی را از تضمین های لازم برای برنامه هسته ای ایران محروم می کند.»

تروئیکای اروپایی پس از توقف ناگهانی مذاکرات در وین در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ یک از طرفین نباید تلاش کند از توافق هسته ای با ایران سوء استفاده کند.

فرانسه، آلمان و انگلیس صبح امروز شنبه 12 مارس بدون اشاره به هیچ کدام از این کشورها بیانیه مشترکی صادر کردند: «این ربطی به این توافق ندارد».

در این بیانیه آمده است: «این تهدید به فروپاشی توافق منجر می‌شود و مردم ایران را از لغو تحریم‌ها و جامعه بین‌المللی را از تضمین‌های لازم در مورد برنامه هسته‌ای ایران محروم می‌کند».

مذاکرات هسته ای ایران که پس از 11 ماه در آستانه موفقیت به نظر می رسید، روز جمعه پس از درخواست مسکو برای تضمین بیشتر به حالت تعلیق درآمد.

روسیه که از زمان حمله به اوکراین تحت تحریم های غرب قرار دارد، از ایالات متحده خواسته است تا اطمینان حاصل کند که تحریم ها بر همکاری اقتصادی فعلی یا آتی مسکو با تهران تأثیری نمی گذارد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، این اتهامات را “بی ربط” خواند و گفت که ایالات متحده چنین تضمین هایی را به روسیه ارائه نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید