تروئیکای اروپایی درباره تعلیق مذاکرات در وین دروغ می گوید

ساعت: 00:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792895

ادعای تروئیکای اروپایی مبنی بر توقف مذاکرات به درخواست ایران نیز به دلیل جنگ روانی و فرار آنها برای سرپوش گذاشتن بر ضعف های سیاسی و فضایی در برابر تیم مذاکره کننده ایران ارزیابی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جریان از سرگیری مذاکرات امروز (جمعه) در وین، پس از بیش از 7 روز مذاکره، نشستی برای جمع بندی کمیسیون مشترک برجام برگزار شد و سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) بیانیه هایی را صادر کردند و خواستار آن شدند. به درخواست ایران تا 26 دسامبر مذاکرات را تعلیق کند. در این بیانیه آمده است: «امروز تصمیم علی باقریکانی، رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران مبنی بر بازگشت به تهران برای رایزنی، مورد احترام است، هرچند توقف ناامیدکننده مذاکرات است».

تروئیکای اروپایی مدعی است که تیم مذاکره کننده ایرانی درخواستی برای توقف مذاکرات بیشتر در تهران نکرده و اروپایی ها مذاکرات در وین را به دلیل پایان سال جاری و تعطیلات ژانویه به حالت تعلیق درآورده اند.

علی باقری، رئیس تیم مذاکره کننده ایران در واکنش به اظهارات اروپایی ها گفت: ما نمی خواستیم مذاکرات در این مرحله متوقف شود.

مذاکره کننده ارشد هسته ای کشور تاکید کرد: همه کشورها در دور جدید مذاکرات (دور هفتم) با پیشنهادات ایران موافقت کردند. دلیل اصلی تاخیر در دستیابی به توافق، موضع کشورهای اروپایی در قبال فعالیت هسته ای است. طرف ایرانی نمی خواست مذاکرات در این مرحله متوقف شود.

بر اساس این گزارش، تیم های مذاکره کننده اروپایی در وین از ابتدای دور هفتم مذاکرات استقلال و قدرت کامل برای تصمیم گیری را نداشتند و برای سرپوش گذاشتن بر این ضعف سیاسی، بازی اتهام را آغاز کردند.

ادعای تروئیکای اروپایی مبنی بر توقف مذاکرات به درخواست ایران نیز به دلیل جنگ روانی و فرار آنها برای سرپوش گذاشتن بر ضعف های سیاسی و جوی در برابر تیم مذاکره کننده ایرانی ارزیابی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید