تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به مشکلات سینماگران پس از ناآرامی های اخیر


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911108

رئیس سازمان سینمایی از تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی و نظارت بر مشکلات سینماگران پس از ناآرامی های اخیر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، چهل و هشتمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی با حضور محمد هزائی صبح امروز سه شنبه چهارم آبان ماه در تالار شهید آوینی سازمان سینمایی برگزار شد. .

محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی در حاشیه این جلسه به بررسی مشکلات و مصوبات این سازمان پرداخت.

محمد خزاعی با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی و نقش کتاب در رشد و ارتقای فرهنگ عمومی به دیدار اخیر خود با مدیران کتابخانه های عمومی کشور اشاره کرد. و گفت: استفاده از ابزارهایی مانند سینما برای تبیین و ترویج موضوع مطالعه. مهم است و می‌توانیم از ظرفیت مغفول مانده در این دو حوزه استفاده کنیم تا با همکاری متقابل به نفع یکدیگر باشیم.

وی افزود: علاوه بر امکان فرصت های گسترده در حوزه اقتباس فیلم و لزوم گسترش حوزه تخصصی سینما در کتابخانه های عمومی، می توان از سینماگران برجسته و موثر به عنوان سفیران فرهنگ کتابخوانی کمک گرفت.

خزایی در خصوص گسترش فعالیت های سینمایی در استان ها و شهرستان ها تصریح کرد: در این راستا مقرر شد واحدی مجزا در بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی به منظور تسهیل امور ایجاد شود. و خدمات سریعتر و رفع نیازهای مخاطبان و سینماگران استانی. با تمرکز بر فعالیت های استانی ایجاد شود. این پروژه با توجه به سیاست های حمایتی سازمان سینمایی از ظرفیت سالن های سینما در استان ها طراحی و تعریف شده است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به مصوبه دیگر این شورا از تشکیل کمیته ویژه رسیدگی و پیگیری مشکلات سینماگران پس از اغتشاشات اخیر خبر داد و تصریح کرد: ناآرامی های اخیر در کشور با مشکلاتی همراه بوده است. مسائلی برای تعدادی از فعالان سینمایی که جدای از پیگیری و برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و نهادهای ذیربط در این زمینه، به منظور تسریع در روند رسیدگی به مشکلات همکاران، کمیسیونی متشکل از : نمایندگان سازمان سینمایی، قوه قضائیه و سینما ایجاد و بر حل این مشکلات نظارت دارند.

خزاعی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات وزیر فرهنگ و رهبری در حمایت از عرصه سینما و مصوبات بعدی شورای عالی سینما گفت: جا دارد از زحمات و کمک های محمدمهدی اسماعیلی قدردانی کنم. به هر حال ما بخش عمده ای از روند برگزاری جلسات شورای عالی سینما و مصوبات بعدی را مدیون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و امیدوارم مصوبات شورا بتواند بخشی از چالش ها را کاهش دهد. و مشکلات سینما

وی به موضوع مسکن سینماگران به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های خانواده سینما اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پس از تصویب این موضوع در اولین جلسه شورای عالی سینمایی، همکارانم در سازمان سینمایی کار گسترده ای را آغاز کردند. تحقیق و تعاملی که امیدواریم شرایطی را برای تحقق این امر حداقل برای گروهی از خانواده سینما ایجاد کند.

چهل و هشتمین نشست معاونان و مدیران سازمان سینمایی با حضور کدیر آشنا، اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، علیرضا اسماعیلی، یزدان عشیری، سید مهدی جوادی، هاشم میرزاهانی، محمد حمیدی مقدم، محمدرضا سوکندی، مهدی آذرپندار، مجید اسماعیلی، گلمرضا نجاتی، سید صادق موسوی و لادن طاهری بازداشت شدند.

دیدگاهتان را بنویسید