تشییع پیکر شهید کابلی در روز تاسوعای حسینی


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888411

میثاق عاشورایی مازندرانی با انصارالحسین(ع)؛

مراسم تشییع پیکر سردار شهید رحیم کابلی امروز در روز تاسوعا با حضور نزدیکان سردار شهید از بیمارستان امام بهشهر طبهشت فاطمه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج رحیم کابلی صبح امروز در روز تاسوعا با حضور بستگان وی از امام بهشهر به سمت بیمارستان بهش فاطمه (س) برگزار شد.

حاج رحیم کابلی عبدالصالح از عاشقان شهادت و اهل بیت و عاشق امام حسین (ع) بود و در این راه به شهادت رسید.

امروز مردم و مسئولان استان های مازندران و بهشهر ساعاتی قبل از تشییع با علمدار و شهید عاشورایی وداع کردند.

حجت الاسلام عبداللهی نماینده فقیه در نیروهای مسلح کشور امروز در تاسوای حسینی در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید کابلی در بهشهر و در جمع مردم و مسئولان مازندران و بهشهر استانی گفت: قدردان شهدا هستیم و 6 سال انتظار سخت بود و نام و یاد شهدای خان طومان در تاریخ انقلاب و جهان جاودانه است و چون مظلوم بودند کشته شدند.

وی افزود: سردار شهید کابلی به همراه دو شهید مدافع حرم راهی شهر شهیدان حبیب الله کنبری و سجاد خلیلی شدند تا در آرامش و آسایش زندگی کنیم و وظایف سنگینی بر دوش داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ایام محبت و عشق به اهل بیت است که نشان دادید در کنار شهدا و ولایت بودید و به سیدالشهدا علاقه نشان دادید و قدمتان مبارک.

در این شهادت آمده است: امروز پیکر مطهر یکی از اولیای خدا و بندگان خدا حافظان اهل بیت و حرم عاشورا و زینب کبری (س) مردم به شهر بهشهر و زادگاهش آمد و مهمان ماست.

نماینده ولی فقیه در نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه شهید کابلی همراه با یاران شهیدش به مدت یک هفته در هوار سامان زمان و تهران و مازندران دار فانی را وداع گفت.

وی خاطرنشان کرد: شهدای ما از سیدالشهدا الگو گرفتند و سیدالشهدا جایگاه والایی دارد که از دین خدا دفاع کرد و آنچه داشت تقدیم کرد و امروز به نمازگزار حسینی جفا می کنید.

وی گفت: سیدالشهدا به عنوان مردی که دارای تمام ارزش های الهی و حافظ قرآن و مکتب و آزادی است عزیز است و شهدا را عزیز ساخته است.

نماینده ولی فقیه در نیروهای مسلح یادآور شد: با وجود همه مشکلات اقتصادی، محرم امسال به برکت خون سیدالشهدا برگزار شد و شاید ورود 5 شهید مدافع حرم آن را محرمی دیگر کرد.

شاهد گفت: شهدا هر از چند گاهی به انقلاب و مردم می رسیدند و شهید کابلی موفق می شد اولی را رها نکند و عارف واقعی داشت و عارف بود.

وی افزود: این شهید که در مسلک عارف بود و از حلال و حرام پرهیز می کرد، نماز شب خود را ترک نکرد و زیارت عاشورا را ترک نکرد و در جایگاه رهبری قرار گرفت و پاسدار تمام قد بود. انقلاب.

مردم بهشهر با گل و حلبی سردار شهید کابلی را وداع کردند و بر پیکر این شهید پاهای نثار کردند و حجت الاسلام سید عربعلی جباری امام جماعت بهشهر بر پیکر پاک این شهید اقامه کرد. شهید و پیکر پاک شهید را از بیمارستان امام تاپرک ملت و بهشت ​​فاطمیه بهشهر هر کدام 5 کیلومتر پیاده به دوش می کشند و با پای پیاده شهید خود را بدرقه می کنند و تا قبر ابدی اش بدرقه می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید