مازندران در روز تاسوعای حسینی عزادار بود


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888419

امروز استان مازندران همزمان با رحلت حسینی سیاه پوش شده و از هر گوشه و روستا صدای حسین یا ابوالفضل (ع) به گوش می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، استان مازندران با سابقه دیرینه علوی تبار و شیعه پروری یکی از استان هایی است که همه ساله در ایام محرم و صفر در آن سوز و ذوب و عشق و حماسه در آن جاری است.

در تمام شهرهای مازندران به ویژه در بقاع متبرکه امامزاده ها و اماکن مذهبی و مذهبی این استان در شبانه روز تاسوعای حسینی همگی سیاه پوش شده و در عزاداری فرو می روند.

در روز تاسوعا دسته های عزاداری در معابر منتهی به حرم ائمه (ع) از جمله صحن ها و تالارهای بقاع متبرکه به عزاداری می پردازند.

54793b53 69bb 4149 a136 bb204ffefd0b خبر خاکستری

مساجد، تقاها و دسته های عزاداری نیز شاهد حضور جمع کثیری از افشارهای مختلف اعم از پیر و جوان، زن و مرد، نوجوان و خردسال بودند که عشق خود را به اهل بیت (علیهم السلام) نشان دادند و یاد و خاطره را زنده نگه داشتند. از حماسه حسینی پاسداری می کنند

شور حسینی را در همه جای مازندران می توان دید با وجود بارانی که این روزها در روز ارتحال امام حسین (ع) می بارد و صدای یا حسین و ابوالفضل همراه با نوای حزن انگیز طبل و سنج در شهر می پیچد. و مناطق روستایی مازندران


e9712749 f846 40eb 82e5 55bdd7b85385 خبر خاکستری

هیئت های عزاداری از صبح امروز در شهرها و روستاهای این استان به خیابان ها آمدند و با نوای «انا العباس واویلا حسین تنها و واویلا» به عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداختند. .

هیئت ها و عزاداران حسینی در مرکز مازندران ساری با حضور در حسینیه، تکایا و امامزاده یحیی علیه السلام به عزاداری سیدالشهدا علیه السلام پرداختند.

74db11e3 44bf 429f bb9c 61d3922d1e4d خبر خاکستری

شور و شعور حسینی در مازندران نسبت به سال های گذشته قوی تر است به همین دلیل مازندرانی ها زودتر از سال قبل به استقبال ماه محرم رفتند و از همان روزهای اول محرم شروع به اعزام هیئت های عزاداری و شرکت در مجالس روضه خوانی کردند.

روضه خوانی، شعرخوانی توسط شاعران آیینی مازندرانی نیز از دیدنی هایی است که در حاشیه مراسم عزاداری در شهر و روستاهای مازندران دیده می شود.

مراسم و دسته های عزاداری هیئت های مذهبی شهرستان های مازندران امشب، عصر امروز و فردا تا عصر عاشورا قریببان در اماکن این استان علوی ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید