تشییع 3 سرباز کشته شده حمله تروریستی سراوان در مشهد

تشییع 3 سرباز کشته شده حمله تروریستی سراوان در مشهد

پیکرهای مرزبانان دهه 80 جمهوری اسلامی ایران که در حادثه تروریستی صبح یکشنبه سراوان به شهادت رسیدند، امروز برای آخرین زیارت در حرم امام رضا(ع) تشییع شدند.

شهدای مشهد مقدس امروز دوباره آمدند تا شهدای صورتی پوش خطه خراسان را بدرقه کنند. این شهدا نه شهدای دفاع مقدس هستند، نه شهدای دفاع مقدس، نه شهدای خیر، بلکه شهدای وطن هستند. شهدای دهه هشتاد که جان خود را برای دفاع از کشورمان دادند.

اجساد مرزبانان دهه 80 جمهوری اسلامی ایران که در حادثه تروریستی صبح یکشنبه سراوان به شهادت رسیدند، امروز برای بدرقه مردم مشهد به مشهد آمدند و پس از طواف در حرم امام رضا(ع) راهی مشهد مقدس شدند. شهرستان های چناران، کوچان و فرنس منتقل و پیکرشان در کنار شهدای دیگر آرام می گیرد.

فرزندان پاک خط خورشید در سیستان رسم برادری را به جا آوردند و با خون سرخشان در دهه 80 که به صدا در آمدند و کف زدند با جان و دل پیمان میهن دوستی را امضا کردند و خون خود را تسلیم کردند و به وسط میدان رفتند. و نه وسط خیابون، دیگه هیچکس هشتگشون نمیکنه، شبکه های ماهواره ای دیگه از شجاعتشون حرفی نمیزنن…

آری امروز مشهدی ها آمده اند تا دوباره دردهای خطه خراسان و دردهای وطن را برانند. شهدای دهه 80 که سربازان وطن بودند و اکنون شهدای وطن نامیده می شوند.

پیکر شهدای مرزبان شهدای وطن پس از مراسم وداع در میدان شهدای مشهد که با حضور حماسی شهدای مشهد، ماموران، نیروی انتظامی، مرزبانی برگزار شد. ، ارتش و سپاه جمعیت انبوهی راهی حرم مطهر امام رضا (ع) شدند تا با طواف اجساد خود را به شهرهای خود ببرند.

جمعی از مردم شهرستان های چناران، سرحس و کوچان امروز در کنار مردم مشهد حضور دارند و برای ادای احترام به شهدای مدافع وطن آمده اند، شعر خوانی، ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و اقامه نماز و اقامه نماز جماعت پیکرهای شهدای مرزبان به رهبری آیت الله سید احمد علم. الهادی» نماینده ولی فقیه در خراسان بود، رضوی از دیگر برنامه های تشییع پیکر شهدای مرزبان در مشهد بود.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گرانقدر مرزبانی هم اکنون از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

پیکر مطهر شهدای مدافع وطن در فرحس، گوچان و چناران تشییع شد.

سرگرد مجتبی بیهقی معاون اجتماعی مرزبانی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: پس از مراسم تشییع و طواف پیکرهای شهدای مدافع وطن در مشهد مقدس که از هم اکنون در شهداء آغاز شده است. میدان با حضور مردم مشهد پیکر دو تن از این شهدا به شهرهای سرحس و کوچان تشییع می شود.

وی افزود: مراسم استقبال، وداع و تشییع پیکر پاک مدافع وطن «یونس سیفی نژاد» فردا ساعت 16 در میدان شهید چشک شهرستان سرحس برگزار می شود.

معاون اجتماعی مرزبانی خراسان رضوی گفت: پیکر شهید «ناصر حیدری دژ» از شهدای حادثه تروریستی سراوان در گوچان تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان تشییع می شود.

سرگرد بیهقی تصریح کرد: پیکر شهید «ناصر حیدری دژ» امروز پس از تشییع و تشییع در مشهد؛ برای تشییع و تدفین به شهرستان کوچان منتقل می شود و این مراسم ساعت 15 از بیمارستان شهدا به سمت میدان امام خمینی(ره) و سپس به سمت گلزار شهدای کوچان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: پیکر مطهر شهید جمال زاده امروز برای تشییع به چناران منتقل می شود.

لازم به ذکر است، اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بود که اشرار با اقدام تروریستی و ناجوانمردانه به برج مرزی مزه سر هنگ مرزی سراوان حمله کردند و با مقاومت مرزبانان دلیر، تروریست ها به عمق خاک فرار کردند. در خاک پاکستان اما در این درگیری شش تن از مرزبانان دلیر جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیدگاهتان را بنویسید