درگیری مرزی جدید با طالبان؛ این بار در مرز تایباد/ خبرگزاری دولتی برنا: یک سرباز شهید شد; یک سرباز دیگر زخمی شد

درگیری مرزی جدید با طالبان؛  این بار در مرز تایباد/ خبرگزاری دولتی برنا: یک سرباز شهید شد;  یک سرباز دیگر زخمی شد

روز جدید فهرست منابع از درگیری بین طالبان و مرزبان فرج در هنگ مرزی شهر تایباد خبر داده است. ظاهراً طالبان به خودروی گشتی شرکت مرزی هشتادان تایباد حمله کردند. گفته می شود در این درگیری یکی از سربازان وظیفه کشته و یک سرباز وظیفه نیز زخمی شده است. هنوز هیچ نماینده رسمی نسبت به این درگیری مرزی واکنشی نشان نداده است.

درگیری مرزی ایران و طالبان در چند ساعت اخیر بار دیگر تکرار شده و به نظر می رسد توجیه نشدن نیروهای طالبان و بی حرمتی آنها در خطوط مرزی در حال تکرار است.

برخی منابع از درگیری میان مرزبانان طالبان و فراجا در هنگ مرزی شهرستان تایباد خبر دادند.

ظاهراً طالبان به خودروی گشتی شرکت سرحدی هشتادان تایباد حمله کردند.

گفته می شود در این درگیری یکی از سربازان وظیفه کشته و یک سرباز وظیفه نیز زخمی شده است.

هنوز هیچ نماینده رسمی نسبت به این درگیری مرزی واکنشی نشان نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در روزهای گذشته به صراحت اعلام کرد که حوادث رخ داده در مرز ایران و افغانستان ناشی از عدم توجه و توجیه مرزبانان افغانستانی به مرز و خطوط بین المللی هر دو کشور

چند هفته پیش نیز این درگیری در نقطه دیگری از مرز ایران و افغانستان تکرار شد.

مجید میراحمدی، دبیر شورای امنیت ملی در تشریح درگیری های مرزی چند هفته گذشته گفت که تعداد محدودی از نیروهای امنیتی مرزی افغانستان در منطقه ضحق بین مایل 56 تا 57 بدون رعایت شرایط جغرافیایی و 57 مایل دست به اقدامات تحریک آمیز می زنند. مرزهای مرزی

وی همچنین افزود: مرزبانی جمهوری اسلامی با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش و پایان دادن به آن موضوع را مدیریت می کند. متأسفانه در همین منطقه مرزبانان افغانستان اقدامات تحریک آمیز دیگری انجام دادند و به سمت مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تیراندازی کردند.

میراحمدی تصریح کرد: نیاز به توجیه مرزها و جغرافیای نیروی مرزبانی افغانستان وجود دارد و این موضوع بارها به مقامات افغانستان تذکر داده شده است تا این موضوع موجب تنش محدود بر خلاف میل دو کشور نشود.

دیدگاهتان را بنویسید