تصمیم قانونی برای برگزاری اعتراضات و تجمعات وجود دارد/ همیشه باید قانون را رأس سخنرانی بدانیم


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904102

رئیس مرکز امور حقوقدانان قوه قضائیه استان کرمان تاکید کرد؛

محمدمهدی شجاعی گفت: همیشه باید قانون را سرلوحه بیان قرار دهیم. اگر در قانون نقصی وجود دارد، همین قانون را اصلاح کنیم. اصل بيست و هفتم قانون اساسي آزادي تظاهرات و تجمعات را با دو شرط عدم تجاوز به ارزشها و مباني اسلام و حمل سلاح آزاد مي داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی شجاعی در گفتگو با را آرمان; وی در خصوص تصمیم قانونی برگزاری تجمعات و اعتراضات در کشور گفت: اصل بیست و هفتم قانون اساسی می گوید که برگزاری تجمع در شرایطی آزاد است که خلاف موازین و ارزش های اسلامی نباشد و مردم انجام دهند. با اسلحه و اسلحه ارتباط نداشته باشند و بر این اساس احزاب، گروه ها و سازمان های مختلف می توانند با مجوز تجمعی ترتیب دهند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان ادامه داد: اگرچه قانون اساسی در اجرا و سازوکار آن ایراداتی دارد. از جمله اینکه کجا باید اعتراض کرد، چگونه آن را برگزار کرد، و چه کسی می‌تواند تجمع برگزار کند. می تواند احزاب شناسایی و ثبت نام کرده و غیره سازوکارهایی داشته باشیم تا دولت در این زمینه اقدام کند.

وی بیان کرد: حجت الاسلام محسنی آژه ای در جلسه ای گفت: هر جریان، گروه، جناح و فردی که دیدگاه و دیدگاه و اعتراضی دارد می تواند مستقیماً به ما اطلاع دهد و اگر نقصی داشتیم شما را اعلام کنید. نقص را خواهد شنید.» و ما آن را برطرف می کنیم.

شجاعی با اشاره به مطلب فوق افزود: این اولین بار بود که یکی از رؤسای سه قوه و یکی از افراد عالی رتبه حکومت نظام مقدس اسلام این سوال را مطرح می کرد; وکلای دادگستری خودشان از مردم هستند و رابط مستقیم مردم و قوه قضائیه هستند و به عبارتی یکی از بال های فرشته عدالت هستند و در همه موارد به مردم مشاوره حقوقی می دهند و این فعالیت در همه دادگاه ها وجود دارد. و حوزه های قضایی

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان با بیان اینکه شهروندان می توانند انتقادات و اعتراضات خود را به میز خدمت ما ارسال کنند و نظام، دولت و ما حرف مردم را می شنویم، اظهار داشت: وقتی ایرادات خارج از محدوده باشد دیگر اعتراض نیست. قانونی .. وجود ندارد و تبدیل به تخریب اموال عمومی، هتک حرمت عتبات و نظام و آتش زدن مسجد و قرآن می شود و هر دستگاه و حکومتی قطعا با این گونه حوادث برخورد خواهد کرد.

وی گفت: مردم باید به این نکات توجه کنند و خود را از کسانی که انقلاب و کشور و پرچم ایران را دوست ندارند جدا کنند و در نتیجه باید از آن پاسداری کنیم و اصل نظام را حفظ کنیم.

شجاعی تصریح کرد: باید اصلاحات را هم بخواهیم، ​​می بینیم که مشکلاتی وجود دارد، قطعاً می دانیم که چهل سال از این انقلاب می گذرد و این انقلاب نیاز به اصلاحات دارد و باید به این نسل از نظر نسل جدیدی که می آید پاسخ دهیم. در کار است. تا این انقلاب به پایان اساسی خود برسد.

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در خصوص افرادی که قبل از اعلام نظر پزشکی قانونی در پرونده فوت مهسا امینی اظهار نظر کردند و فضا را متشنج کردند، اظهار کرد: طبق قانون مجازات اسلامی، هتک حرمت، افترا و برهم زدن آگاهی عمومی جرم انگاری می شود. اگر در مورد چیزی اظهار نظر کنید که هنوز به طور قطعی ثابت نشده است و باعث آشفتگی و آسیب به جامعه می شود، همه آن آسیب ها ممکن است وارد شود.

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام محسنی آژه ای با بیان اینکه خسارت باید بر عهده افراد خسارت دیده باشد، تصریح کرد: قبل از اینکه پزشکی قانونی و دستگاه رسمی اشتباه و علت را اعلام کند در این موضوع شاهد بودیم. اعلام مرگ؛ بسیاری از افراد و برخی افراد مشهور و نمایندگان مجلس اظهار نظر کردند و آشکارا اعلام کردند که این اتفاق افتاده است. در حالی که بهتر است صبر کنند تا موضوع روشن شود، سپس نظر خود را بیان کنند. بنابراین آنها باید پاسخگوی تهمت ها و افتراهایی باشند که انجام داده اند.

شجاعی گفت: دو نهاد موازی و همکار داریم، مرکز وکلای قوه قضائیه و کانون وکلای خوب، مرکز وکلای قوه قضائیه که در سال 1392 بر اساس ماده 187 برنامه سوم توسعه اقتصادی تشکیل شد تا دسترسی آزاد به وکلا و وکلا فراهم شود. حفاظت از حقوق عمومی و دسترسی آسان به وکیل برای حقوق عمومی و حقوق ارزشمند خود.

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به هزار وکیل و کارآموز در استان کرمان و بالغ بر 50 هزار وکیل در کشور و همین تعداد کارشناس داریم، گفت: رئیس مرکز وکلای دادگستری و کارشناسان قوه قضائیه کشور به انتخاب رئیس قوه قضائیه که در حال حاضر آقای عبدالیان پور از وکلای این مرکز می باشد و انقلابی و بسیجی می باشد.

وی خطاب به مردم و مسئولان افزود: ما باید همیشه قانون را سرلوحه سخنان خود قرار دهیم و آنچه را قانون می گوید در نظر بگیریم و اگر قانون ایرادی دارد باید همان قانون را تغییر دهیم. قانون اساسی اجازه داده است که تظاهرات و تجمعات آزاد باشد با دو شرط که مخل به ارزش ها و مبانی اسلام نباشد و سلاح حمل نکند. بنابراین، در صورت داشتن این دو شرط، می‌توانند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرند و اعتراض خود را اعلام کنند. مانند برخی اعتراضات صنفی که به خوبی سازماندهی شده و مردم به آنچه می خواهند می رسند.

شجاعی تصریح کرد: جامعه، صنف و نهادی که می خواهند اعتراضی برگزار کنند باید موارد قانونی و قانونی را رعایت کنند. اما به عنوان یک شخص حقوقی و به عنوان یک حقوقدان که خود را یکی از مردم می دانم، توصیه من به مسئولان این است که راه را برای اعتراض باز بگذارند. یعنی اگر عیب داریم و قانون نداریم آن را اصلاح می کنیم چون وقتی این جاده بسته شود دشمنان ما از این ظرفیت مردم استفاده می کنند و دلار و پول تزریق می کنند و متن اصلی را به حاشیه تبدیل می کنند. و مطالبه اصلی مردم است.آن هم به حاشیه می رود.

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان کرمان با اشاره به ماده فوق گفت: از مسئولین می خواهیم روشی را برای ابراز ایراد مشخص کنند که چه کسانی می توانند در کشور اعتراض کنند و نام طرفین را نام ببرند. با گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ حزب مشخصی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات احزابی تشکیل می شود که هیچ آرمان، هدف و برنامه ای ندارند بلکه فقط رای می گیرند و پس از کسب رای به شعارهایی که داده اند عمل نمی کنند اما در انتخابات بعدی دوباره خود را پیدا می کنند. بنابراین ما می خواهیم نظام حزبی تقویت شود و افراد در احزاب رشد کنند. اگر احزاب ایجاد شد باید از آن احزاب دعوت به ملاقات کرد و اگر اتفاقی افتاد باید طرفین مسئول باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید