تصویب افزایش حقوق فرهنگیان

تصویب افزایش حقوق فرهنگیان

ارزشیابی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که باید برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان اجرا شود. رتبه بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید با آن آشنا باشند و بر اساس رتبه بندی معلمان در چهار گروه طبقه بندی می شوند و حقوق آنها بر اساس آن تعیین می شود. رتبه بندی معلمان در پایان آبان ماه سال گذشته تصویب شد. رتبه بندی معلمان برای همه معلمان در یکی از ردیف های زیر هنر انجام می شود. ماده 3 این قانون و طبق مقررات آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اجرای ارزشیابی معلمان بر اساس قانون، تصریح کرد: ورود به نظام آموزشی تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و پذیرش است و فارغ التحصیلان این دانشگاه باید علاوه بر مدرک تدریس، 12 مهارت از شش رشته را نیز تسلط داشته باشند. .

نوری در ادامه تاکید کرد: معلم کسی است که اگر به جایی برود تحولی پایدار ایجاد می کند، بنابراین مقام معلمی مقام خدا و پیامبری است و قطعاً سختی ها و ناملایمات زیادی به همراه دارد.

وی درباره برخی اقدامات و اصلاحاتی که در نظام آموزشی انجام می‌شود، گفت: رتبه‌بندی طبق قانون اجرا و اجرا می‌شود، اگرچه دیر ایجاد شده است، اما تلاش می‌کنیم مصوبه مجلس را برای ارتقای کیفی بپذیریم. نظام آموزشی در زمینه آموزش، ایجاد رقابت و افزایش شایستگی معلمان و نیز اصلاح نظام پرداخت باید کار جدی صورت گیرد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد انگیزه در معلمان اشاره کرد و اظهار داشت: پس از سال ها تعطیلی مسابقات ورزشی و فرهنگی معلمان از سر گرفته شد و 140 هزار معلم در این مسابقات شرکت کردند که از این تعداد سه هزار معلم به مرحله کشوری راه یافتند.

دوره های ارتقای صلاحیت معلمان از سر گرفته می شود

وزیر آموزش و پرورش از انتقال رشته های تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: این مهم، رسالت دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی است.

وی اصلاح ساختاری دانشگاه فرهنگیان را یکی از اقدامات اصلی در حوزه آموزش کشور برشمرد و گفت: همه ورودها به نظام آموزشی باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و بر اساس گزینش و خروجی دانشگاه انجام شود. همچنین باید صلاحیت تدریس داشته باشد و دارای 12 مهارت از شش حوزه باشد

سال هاست که آموزش و پرورش از غرب الگو گرفته است

نوری با بیان اینکه تعلیم و تربیت سال هاست با الگوگیری از غرب به امر تعلیم و تربیت مشغول است، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش مستمر سند اساسی تحول آموزش و پرورش تدوین و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه نسخه وارداتی آموزش و پرورش از غرب که همچنان در دانشگاه ها دنبال می شود، تلاش کردند خانواده را حذف کنند، اما اکنون که تنها دو ماه از افتتاح مدارس می گذرد، تلاش می کنند دوباره مدارس را تعطیل کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی سه ساله مدارس کشورمان در زمان شیوع ویروس کرونا بی سابقه بوده است، گفت: در حالی که سایر کشورها به دلیل ویروس کرونا تنها سه ماه تعطیلی مدارس داشتند، دانش آموزان خود را در کشور بی دفاع رها کردیم. فضای مجازی در گام اول دستور بازگشایی مدارس را دادیم که برخی از ما انتقاد کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید