تصویب درج رویدادهای جدید در تقویم و انتخاب 2 نفر از اعضای هیئت نظارت بر نشر کتاب بزرگسالان


ساعت: 20:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904275

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز (سه شنبه) که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارشی از فعالیت های 18 سال گذشته شوراهای نظری ارائه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این شوراها که به منظور تقویت تفکر و نظریه پردازی در علوم انسانی، اجتماعی و معارف اسلامی تشکیل شده بودند، گروهی از اندیشمندان و نظریه پردازان را گرد هم آوردند تا در فضای بحث، بحث، ارزیابی و نقد نظریات جدیدی بیافرینند.
بر اساس این گزارش، در 18 سال گذشته 280 استاد به عضویت شورای علمی این هیئت ها درآمده اند، 1200 استاد در جلسات آن شرکت کرده اند، 800 استاد نظرات خود را در جلسات آن مطرح کرده اند و 22 هزار نفر نیز در این شورا به بیان نظرات خود پرداخته اند. صندلی های تاشو، زیرا زمینه ای را برای برنامه ریزی و بررسی ایده های جدید فراهم کرده اند.

بر این اساس تا کنون 1175 طرح به عنوان نظریه جدید ارائه شده است که از این تعداد 685 طرح دارای الزامات اولیه نظریه جدید بوده و برای 243 نظریه جلسه نهایی سازی تشکیل شده است. از این میان 63 نظریه دارای شرایط نوآوری بوده و به عنوان نظریه های جدید در حوزه های علوم انسانی، اجتماعی و معارف اسلامی تایید شده اند.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از استماع این گزارش تاکید کردند که در صورت غیرمتمرکز شدن سازوکار این فرآیند، دانشگاه‌های سراسر کشور به‌ویژه دانشگاه‌های مستقر در استان‌های حاشیه‌ای کشور از این بستر بهره‌مند خواهند شد. راه موثرتر

دستور بعدی جلسه امروز شورا قرار دادن مناسبت های جدید در تقویم کشور بود. بر این اساس یکم اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز تولد شهید ابراهیم هادی به عنوان روز شهدای ورزش، 16 آذرماه به مناسبت شهادت دکتر فخری زاده، به عنوان روز نوآوری و فناوری ایران، 22 شهریورماه، به مناسبت میلاد ابوریحان بیرونی به عنوان روز علوم پایه و روز 25 دی ماه به مناسبت انتشار نامه تاریخی امام راحل در سال 67 به عنوان روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی اعلام شد.

همچنین 31 اردیبهشت ماه به عنوان روز چهارمحال و بختیاری و دومین جمعه مهر ماه به عنوان روز بزرگداشت آیین مذهبی کالیواشیان در پیوست تقویم ثبت می شود.
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با عضویت آقایان احمد شکری و میشم نیلی در هیات نظارت بر نشر کتاب بزرگسالان موافقت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید