تصویب کمیسیون آموزش برای انتصاب وزیر پیشنهادی کار


ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904325

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی از تایید مرتضوی به عنوان وزیر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا حاجی پور در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه شورای اسلامی در جلسه صلاحیت صولت مرتضوی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (تکوار) گزارش بررسی های کمیسیون آموزش در این خصوص را قرائت کرد و گفت: : وزیر پیشنهادی تکاور در جلسه این کمیته مواردی از قبیل مهارت آموزی و توجه به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این زمینه، گسترش اشتغال به ویژه مشاغل پردرآمد، ایجاد انگیزه در بین فنی و مربیان حرفه ای با اصلاح نظام رتبه بندی مربیان، تعیین استانداردهای مهارتی کارگران و تعامل با وزارت علوم متعهد به ایجاد نظام استانداردهای مهارتی، ایجاد پویایی در آموزش و ارتباط آنها با بازار کار است.

وی افزود: وزیر منتخب دفاع همچنین متعهد شد از تمام توان خود برای اجرای کامل قانون نظام جامع آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی و رفع چالش های اجرای این قانون استفاده کند. او متعهد شد که برای خرید کالاهای اساسی مردم هر چه زودتر یک قبض فروش الکترونیکی صادر کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: برنامه پیشنهادی وزیر دفاع از نظر مصلحت، واقع گرایی و شفافیت روشن و منسجم اما فاقد جامعیت و زمان بندی لازم است. همچنین بر اساس گزارش نظارت معاون وزیر مجلس بر اجرای طرح پیشنهادی وزیر با مستندات فوق، گفته می شود 80 درصد از طرح های پیشنهادی وزیر منطبق بر این اسناد است. از سوی دیگر 20 درصد از تصمیمات در برنامه پیشنهادی وزیر درج نشده است.

حاجی پور تاکید کرد: با وجود اینکه آقای مرتضوی سابقه مستقیم حرفه ای در وزارت تکاوری ندارند، اما با توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی ایشان به نظر می رسد شرایط لازم برای تصدی سمت در وزارتخانه را داشته باشد. با توجه به اینکه جناب آقای مرتضوی سابقه مدیریتی و اجرایی بالایی در کشور داشته و دارند و با توجه به تعهد ایشان به گسترش آموزش های مهارتی در جامعه، توجه به سازمان آموزش فنی و حرفه ای و تعهد به اجرای کامل طرح های حرفه ای، آموزشی و مهارتی. قانون نظام جامع آموزش فنی، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با پیشنهاد وی برای تصدی وزارت تکاوری موافقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید