دخالت در مسائل فنی و انتصاب سرمربی تیم ملی که کار بازیکن نیست/ دوشنبه به جمع بندی نهایی در مورد انتصاب اسکوچیچ می رسیم.


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881969

فعلا بار عدم تغییر کادر فنی بیشتر است.

عضو هیات مدیره و سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: دخالت در امور کادر فنی، مدیریت و حتی هیات مدیره بر عهده بازیکنان ما نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان اصولی در نشست خبری امروز (شنبه) خود در ساختمان فدراسیون فوتبال درباره حضور میرشاد مجدی و حسن کامرانی فر در وزارت ورزش و حول و حوش تیم ملی گفت: باید بگویم اتفاقات حدود 48 ساعت قبل که بیشتر جنبه رسانه ای داشت و برخی از دوستان در برخی فضای رسانه ای و مجازی پیشنهاد می کردند که تغییراتی در حال رخ دادن است که صحت ندارد. هیچ تصمیمی در هیات مدیره گرفته نشده است و مرجع تصمیم گیری سرمربیان تیم های ملی از جمله تیم ملی فوتبال هیات مدیره است و هیات مدیره هیچ تصمیمی مبنی بر تغییر ندارد.

وی در ادامه افزود: البته ما نظرات، نظرات و دیدگاه های هواداران و کارشناسان را در هر بخشی از فوتبال و ورزش می شنویم و اطلاعات و داده های خود را به روز می کنیم. هیأت مدیره تاکنون سازوکارهای تصمیم گیری لازم را در این زمینه ایجاد کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کرده است. مهمترین داده برای جمع آوری اطلاعات کمیته فنی و بخش فنی فدراسیون است. البته در هیات مدیره نیز تقسیم بندی هایی داشتیم و آقای مجدی به دلیل تخصص فنی در کمیته فنی حضور دارند، کار را پیگیری می کنند و به هیات مدیره گزارش می دهند. محاسبات فنی بر اساس چهار مؤلفه فرصت ها، تهدیدها، ضعف ها و قوت ها به هیئت مدیره ارائه می شود و تصمیم گیری بر اساس این مؤلفه ها صورت می گیرد.

عضو هیئت مدیره و سخنگوی فدراسیون فوتبال به مناسبت این نشست در وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در دولت، وزارتخانه تخصصی ورزش، وزارت ورزش و جوانان است. آنها هم در بین خود تیم های تخصصی دارند و باید نظرشان دیده و شنیده شود تا از خودسری در تصمیم گیری ها پرهیز کنند و دیدگاه ها و ظرفیت های فکری و علمی متفاوتی برای موفقیت تیم ملی داشته باشند و مهم ترین مسئله درک آن این است که آنها داشتن پرچم سه رنگ کشورمان و البته نتایج درخشان تیم ملی.

اصولی تصریح کرد: برای تحقق موفقیت تیم ملی برخی دیدگاه های متفاوتی برای رسیدن به موفقیت دارند و باید این دیدگاه ها شنیده شود. ما در هیأت مدیره این فرصت را از خودمان نمی گیریم، نظرات را می شنویم، بحث و تبادل نظر می کنیم و تضاد آرا به وجود می آید تا در نهایت بر اساس همین سازوکار در هیئت مدیره تصمیم گیری شود. مدیران فدراسیون فوتبال سخنگوی دولت اعلام کرد که فدراسیون تصمیم نهایی را می گیرد و دستیار معاون اول رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید کرد و دوستانی در وزارت ورزش و جوانان نیز این نظر را دارند. اما این نکته وجود دارد که گوش دادن به نظرات و نظرات به معنای پذیرش نهایی و مطلق نیست و به معنای اعمال نظر نیست. این نظرات می آید و ما خود را موظف می دانیم که برای تصمیم گیری درست اقدام کنیم. تیم ملی متعلق به یک فرد یا سازمان نیست بلکه متعلق به همه مردم است، این اهمیت و حساسیت ایجاب می کند که نسبت به نقطه نظرات آگاهی داشته باشیم و در نهایت بهترین تصمیم را بگیریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سرمربی تیم ملی دراگان اسکوچیچ است و جمع بندی نهایی ما در هیات مدیره ادامه حضور با این سرمربی است.این به روز رسانی و شنیدن به معنای تکذیب یا اثبات قطعی مشکل نیست.

عضو هیأت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به حضور علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی در نهاد ریاست جمهوری و دیدار با مخبر معاون اول رئیس جمهور، گفت: آنها بر اساس شایعه هستند و ما هم به آن اشاره می کنیم. آن را هم شنید ما با بازیکنانی که رفته اند یا نه صحبتی نکرده ایم اما آنچه مسلم است و تاکید می کنم ما در این رویداد و پروژه ای که پیش رو داریم در بخش های مختلف مسئولیت ها و نقش های متفاوتی داریم. همه باید به درستی به نقش خود پایبند باشند و نقش خود را به خوبی ایفا کنند. در عرصه فوتبال و نگاه حرفه ای به فوتبال، این بازیکنان ما نیستند که در اروپا بازی می کنند و بخواهند در امور کادر فنی، مدیریت و حتی هیات مدیره دخالت کنند. همه ما سرباز و خدمتگزار فوتبال هستیم و باید آنچه را که مردم می خواهند فراهم کنیم. اگر بخواهیم از نقش خود خارج شویم، قطعاً اختلال ایجاد می شود. برای انتخاب سرمربی تیم ملی بر اساس قانون اساسی، عرف بین المللی و تمامی شرایط و قوانین دنیای حرفه ای فوتبال، مدیران فدراسیون، هیات مدیره و مدیران فدراسیون تعیین کننده هستند.

اصولی یادآور شد: بازیکن سرمربی را تعیین نمی کند و او را اخراج نمی کند. نمی دانم دوستان و قهرمانان ملی ما که همگی محبوب مردم هستند و خود را سرباز مردم می دانند چه برخوردی باید داشته باشند، وارد این موضوع نشویم و از نقش خود که درخشان و اول است خارج نشویم. بازی کلاسی در زمین فوتبال و همه تایید می کنند که این برای فوتبال ما که در آسیا اول است مشکلی ندارد و امیدوارم همه ما قبل از هر چیز مسئولیت و نقش خود را به درستی انجام دهیم و از محدوده وظایف خود خارج نشویم. وظایف و نقش ها ما باید به بخش های مختلف فدراسیون فوتبال که تعاریف روشنی دارند اجازه دهیم وظایف خود را انجام دهند. دیروز اتفاقی در فضای مجازی افتاد و آقای مجدی با ملی گرایان صحبت کرد و این وضعیت حل شد و دوستان در جریان این مشکل قرار گرفتند و توجیه شدند. چیزی که این وسط قربانی می شود تیم ملی و اتحادیه است و نباید اجازه چنین فضایی را بدهیم. تک تک اعضای تیم و کادر فنی ما حس همدلی دارند و عقل سلیم آنها برافراشتن پرچم کشور است. این اجماع ادامه خواهد داشت و این اجماع اختلافات را حل خواهد کرد. بازیکنان در درون تیم ملی هم می درخشند و اگر تیم ملی موفق شود همدیگر را می بینند و به صورت انفرادی می درخشند. اگر وارد مسائل و موضوعاتی شوند که بعضاً ربطی به تیم و نیمکت تیم ملی ندارد، آثار منفی دارد و شاید خود بازیکنان اولین کسانی باشند که متضرر می شوند.

وی در خصوص علت حضور مجدی و کامرانی فر در وزارت ورزش و جوانان گفت: نمی دانم به وزارت ورزش رفته اند یا جای دیگری. اگر آنجا رفتند همانطور که گفتم وزارت ورزش و جوانان مسئول ورزش است. این نگرانی طبیعی و بدیهی است و کار تخصصی در حال انجام است. نظرات و دغدغه های آنها به ما منتقل می شود و بدنه فنی وزارت مسائل را به ما می گوید و ما موضوعات را دسته بندی می کنیم تا در هیات مدیره به بحث درست و بهترین انتخاب برسیم.

اصولی یادآور شد: تصمیم و محاسبه شخصی نداریم بلکه بر اساس داده ها و محاسباتی است که به دست ما رسیده است. این مجموع نهایی ما است و اگر داده‌ای وجود داشته باشد که تغییر جهت دهد، آن را بررسی خواهیم کرد. بحث های فنی، تدارکاتی، مالی و غیره وجود دارد. اگر داده هایی اضافه شود که پردازش ما را تغییر دهد، هیئت مدیره تصمیم خواهد گرفت. با این حال، مجدداً تأکید می‌کنم که این شورای حکام است که تصمیم‌گیری می‌کند، اما ممکن است اطلاعاتی به دست ما برسد، امکانات و امکاناتی فراهم شود یا تغییری در بودجه و لوازم در حوزه فنی برای ما ایجاد شود که هیئت مدیره فرمانداران تصمیم خواهند گرفت.

عضو هیأت مدیره و سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه نظر سنجی نقطه ضعف نیست بلکه نقطه قوت است، گفت: تصمیم قاطع می گیریم و بر تصمیم خود می ایستیم. اینکه تصمیم نهایی چیست نشان می دهد که فدراسیون فوتبال و شورای حکام نظاره گر نتایج هستند و فارغ از افراد و چهره ها و نام ها، کسب نتایج درخشان برای ما مهم است. بنابراین اگر به نتیجه رسیدیم جرات اعلام آن را نداریم. البته این سوال برای ما زمان می برد و در ارزیابی و محاسبات نقطه پایانی می گذاریم و تا روز بازی ها این سوال برای ما باز نیست. من این را روشن کردم و خواهیم دید که کجا متوقف می شویم. باید هر چه زودتر نتیجه بگیریم و این کار را هم خواهیم کرد. روز دوشنبه یک جلسه طوفان فکری خواهیم داشت و همه داده ها را جمع آوری کرده ایم و این جلسه فرآیند نهایی و پردازش داده ها خواهد بود و در نهایت با در نظر گرفتن همه جوانب به تصمیم نهایی و نهایی خواهیم رسید. زمان دقیق را اعلام نمی کنم اما نظرات بسیاری را شنیده ایم و نظرات کارشناسی دولت را دریافت کرده ایم. ما همچنین داده هایی از رشته های دانشگاهی داریم و همه آنها را پردازش می کنیم. در نهایت، ما تصمیم نهایی را خواهیم گرفت، اما بر اساس ارزیابی من و آنچه که می بینیم، وزن هیچ تغییری بیشتر است.

وی در واکنش به اظهارات دراگان اسکوچیچ که در فضای مجازی و با استفاده از کلمه افترا علیه سرمربی سابق تیم ملی منتشر شد، گفت: من و اعضای هیات مدیره هیچ توصیه ای نکرده ایم و اکنون ما توصیه کنید هیچ کس نقش خود را رها نکند و وارد حوزه ای که به او مربوط نیست وارد نشود. پرداختن به مسائل حاشیه ای جز آسیب به تیم ملی عواقبی ندارد. بنابراین به همه توصیه کردیم که وارد این فضا نشوند، ادامه ندهند و همین جا متوقف شوند. تحمل ما برای این تعاملات، قدم گذاشتن در نقش هایی که تعریف نشده اند، و پرداختن به مسائلی که در شرح وظایف افراد مختلف وجود ندارد، محدود است. ما به همه توصیه اکید می کنیم که در نقش خود باشند و آن نقش را در قالب سربازان فوتبال ایران ایفا کنند.

وی در پاسخ به اینکه علیرغم حمایت کنونی از دراگان اسکوچیچ، ممکن است با انتخاب رئیس جدید در 17 شهریور ماه، عضو شورای حکام و سخنگوی فدراسیون فوتبال تغییر کند، اظهار داشت: این انتخابات یک دوره از انتخابات است. -انتخاب و نه تصمیم هیئت مدیره برای تغییر رئیس است. چیزی که ما به آن دست پیدا می کنیم، نظر اکثریت است و پس از انتخابات نیز اکثریت همین خواهد بود. هر تصمیمی که گرفته شود، شورای حکام با اکثریت آرا تصمیم گیری می کند و هر شخص محترمی که رئیس فدراسیون می شود باید طبق قانون اساسی به تایید هیات رئیسه برسد. از امروز، اکثریت هیئت مدیره تصمیم می گیرند و بدون شک این تصمیم پس از 17 شهریور به قوت خود باقی خواهد ماند.

اصولی درباره انتخابی تیم های ملی نیز گفت: کارها آن طور که باید انجام می شود و پیش می رود. متغیرهای فنی، کیفیت، تحویل به موقع و صحیح البسه که جزء مهمی است، در دسترس بودن و توجه به تولید داخلی است که از تاکیدات مقام معظم رهبری داریم، روز سه شنبه هفته گذشته کمیته معاملات ما به این نتیجه رسید که با تولید لباس برند مجید در بازی های جام جهانی. جهت مشارکت و امروز این مشکل توسط دبیر کل به این شرکت اعلام خواهد شد. ضمن اینکه به زودی رونمایی از لباس تیم ملی و ارسال کیفیت آن به فیفا و حضور در جام جهانی با برند ایرانی را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید