تصویر; رسانه های جهانی/دوربین های دیجیتال قدرتمند هیچ تهدیدی برای عکاسی نیستند


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1890969

سحر دوانی گفت: امروز مهمترین اخبار با تصویر به گوش جهانیان می رسد و از دیدگاه من تصاویر رسانه ای قدرتمند و گویا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سحر دوانی به مناسبت روز جهانی عکاسی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: امروز مهمترین اخبار از طریق عکس به دنیا منتقل می شود و از دید من عکس ها رسانه ای قدرتمند و گویا هستند. “

وی ادامه داد: مردم ممکن است به راحتی با یک خبر ارتباط برقرار نکنند، اما با یک تصویر به راحتی ارتباط برقرار می کنند.

این هنرمند با بیان اینکه دوربین های دیجیتال تهدیدی برای عکاسی نیستند، افزود: درست است که دوربین های دیجیتال از همه عکاسی کرده اند اما باز هم فقط عکاسان حرفه ای و متخصص می توانند بهترین عکس ها را بگیرند.

دوانی گفت: من به هنر عکاسی علاقه زیادی داشتم، به همین دلیل با پول جیبی که پدرم به من داد دوربینی خریدم و از نوجوانی عکاسی می کردم.

وی ادامه داد: به دلیل علاقه ای که به عکاسی داشتم در دانشکده فنی و حرفه ای فتوشاپ خواندم و در مدرسه دوره های عکاسی را گذراندم.

این هنرمند با بیان اینکه عکس من در 15 سالگی موفق به کسب رتبه برتر جشنواره شد، اظهار داشت: این موفقیت انگیزه من را چند برابر کرد و عکس های بیشتری گرفتم و در جشنواره های مختلف شرکت کردم.

دوانی با بیان اینکه عکس هایش در 30 جشنواره داخلی و خارجی برگزیده شده است، گفت: این هنر اکنون بخشی از زندگی من است و عکاس به هیچ زاویه ای از زندگی عادی نگاه نمی کند و همه چیز را از دریچه دوربینش ثبت می کند.

و ادامه داد: از نظر اساتید برجسته عکاسی کشور عکس خوب عکسی است که در فتوشاپ باز نشده باشد و بدون ویرایش خودنمایی کند.

این هنرمند با بیان اینکه در زمینه های مختلف طبیعت، خبری و پرتره عکس می گیرم، افزود: در خانه پلاتو دارم و در اینستاگرام صفحه عکاسی دارم که از این طریق درآمد دارم.

دوانی تصریح کرد: شناخت کیفیت و کمیت نور برای یک عکاس مهم و ضروری است زیرا نور عامل اصلی عکاسی است.

وی آموزش را بزرگترین مشکل هنر عکاسی عنوان کرد و ادامه داد: رشد روزافزون عکاسی هنری در دنیا و رواج فناوری پیشرفته از جمله دلایلی است که هم عکاسان و هم مربیان را می طلبد تا اطلاعات خود را آموزش داده و به روز کنند.

این هنرمند گفت: هنر در سبد خانوارهای ایرانی جایگاه خاصی ندارد و عکاسی هنری درآمدی ندارد و خریداران این عکاسان در ایران بسیار اندک هستند.

دوانی در خاتمه خاطرنشان کرد: عکاسی از حرفه جدا نیست، اما هرکسی که دوربین به دست بگیرد عکاس نیست، عکاس حرفه ای کسی است که از طریق عکاسی امرار معاش می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید