تظاهرات روز کارگر در پاریس به خشونت کشیده شد


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836036

ده‌ها هزار معترض روز یکشنبه، یک هفته پس از انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، برای جشن اول ماه مه به خیابان‌های پاریس آمدند. اما این حادثه منجر به تخریب ده ها مغازه، زخمی شدن هشت آتش نشان، دستگیری حداقل 50 نفر و پرتاب گاز اشک آور توسط پلیس شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یورونیوز، اتحادیه‌ها و سازمان‌های دانشجویی تظاهراتی را علیه امانوئل ماکرون رهبری کرده‌اند که خواستار افزایش دستمزدها، حمایت از خدمات عمومی و سیاست‌های سازگارتر آب و هوایی هستند.

درگیری بین پلیس پاریس و جوانان سیاه پوش رخ داد و تعدادی از مغازه ها تخریب و در نقاطی آتش سوزی شد. برخی از معترضان شیشه های بانک را شکستند و در ورودی رستوران های مک دونالد پیام های ضد سرمایه داری نوشتند. پلیس همچنین در برخی از خیابان ها گاز اشک آور پرتاب کرد.

این در حالی است که ویدئویی از درگیری معترض و آتش نشان بازتاب گسترده ای داشت و واکنش هایی را در پی داشت. این ویدیو نشان می دهد که یک آتش نشان سعی می کند آتش را خاموش کند، اما فردی سعی می کند آن را متوقف کند، اما آتش نشان تلاش می کند تا کار را بدون توجه انجام دهد. در این لحظه معترض چندین بار مورد اصابت آتش بازی قرار گرفت.

بس است! شرم بر وحشیگری.» این حمله جدید به آتش نشانان پاریس در راستای وظایف آنها برای حفاظت از مردم، اموال شهر و تظاهرات مسالمت آمیز غیرقابل درک است.

جرالد دارون، وزیر کشور فرانسه، کسانی را که اماکن عمومی را تخریب و آتش زدند، «اراذل و اوباش» خواند که مرتکب «خشونت غیرقابل قبول» شدند. او حمایت کامل خود را از پلیس اعلام کرد.

اعتراضات اول ماه مه نیز در حالی برگزار می شود که احزاب چپ در فرانسه به دنبال توافق پیش از انتخابات پارلمانی ژوئن هستند. ژان لوک ملانشون که دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را با فاصله کمی از مارین لوپن از دست داده بود، امروز در تجمعی در پاریس خواستار توافق احزاب چپ شد.

اتحادیه ها می گویند تنها 50000 نفر در راهپیمایی روز کارگر در پاریس شرکت کردند. هزاران نفر در شهرهای بزرگ فرانسه مانند مارسی، بوردو، تولوز، لیون و استراسبورگ تجمع کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید