تعبیری عجیب از انتقال فوتبال روسیه در آسیا

نشست کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه قرار است امروز برگزار شود و احتمالا در آن تصمیم گیری خواهد شد که فوتبال روسیه در اروپا بماند یا به آسیا برود. اگر تصمیم به جدایی گرفته شود، روسیه فقط باید تایید نهایی را از AFC بگیرد و سپس با کل سیستم باشگاهی از اروپا به آسیا برود.

خبرگزاری آلمانی دویچه وله در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت:

همه در مورد احتمال رفتن فوتبال روسیه به کنفدراسیون آسیا صحبت می کنند. از ورزشکاران فعلی گرفته تا وزرا. روزنامه نگار و مفسر ورزشی الکساندر شمورنوف می گوید: «این راهی برای درمان بیماری گوش با قطع یک پا است. رفتن به آسیا در دراز مدت تاثیر خوبی بر فوتبال روسیه نخواهد داشت، در آسیا سطح و جایگاه فوتبال پایین تر است. ضمن اینکه می دانم مسئولان ورزش تحت فشار هستند و باید کاری انجام دهند».

این موضوع به سرعت سیاسی شد و اولگ ماتیتسین، وزیر ورزش روسیه گفت که با توجه به برگزاری مسابقات مقدماتی مهم، اکنون باید تصمیم گرفته شود و ممکن است «برخی از کشورها» در آسیا رای منفی دهند «تا رقیب قدرتمند دیگری نداشته باشند». . الکساندر دیوکوف، رئیس فدراسیون فوتبال روسیه نیز واقعیت این انتقال را تایید می‌کند و از ما می‌خواهد تا 31 مارس (امروز) منتظر بمانیم: «نکته اصلی این است که کار را به پایان برسانیم و در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 شرکت کنیم. “

در عین حال پیدا کردن فوتبالیست روسی که بخواهد به آسیا برود بسیار سخت است. فدور چالوف مهاجم زسکا گفت: “هیچ کس اهمیتی نمی دهد. هیچ کس لیگ قهرمانان آسیا را تماشا نمی کند.” دیمیتری آلنیچف، بازیکن و مربی سابق تیم فوتبال اسپارتاک نیز گفت: من قاطعانه مخالفم. بازی با بایرن، بارسلونا و منچسترسیتی بهتر از بازی با باشگاه های آسیایی است. از سوی دیگر، ما انجام می دهیم. نمی دانم. چقدر دیگر باید صبر کنیم تا فوتبال را ممنوع کنیم؟» روسیه بیرون است. اگر 10 سال طول بکشد، باید به آسیا برویم.

دویچه وله در ادامه به نقش حامیان مالی و شرکت روسی گازپروم در حفظ شرایط مالی و انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد و نوشت:

نزدیک شدن به آسیا فقط حرف نیست، بلکه روسیه در حال حاضر دائماً در حال انجام بازی های تدارکاتی با “کشورهای دوست” است. تیم فوتبال روسیه در پایان ماه مارس به مصاف ایران و عراق رفت و اولین دوره مسابقات قهرمانی مردان اتحادیه فوتبال آسیای میانه (CAF) در ژوئن برگزار می شود. رقبای روسیه ایران، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان خواهند بود. شرکت دولتی “گازپروم” بلافاصله به عنوان حامی این رقابت جدید تعیین شد.

دیدگاهتان را بنویسید