تعداد بیماران سرپایی موج نور در حال افزایش است/ 100 بیمار عروق کرونر در بیمارستان های قزوین بستری شدند.


زمان: 19:13
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819118

جلال رحمانی با بیان اینکه پذیرش بیماران جدید عروق کرونر اندکی افزایش می یابد، گفت: در حال حاضر شاهد افزایش 28 درصدی بستری ها و افزایش 35 درصدی مراجعات سرپایی در استان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; ستاد استانی استان قزوین ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن شهید امامی استان قزوین برگزار شد.

عبدالله دیدبان در این نشست گفت: در حال حاضر 101 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند و تعداد موارد مثبت در 24 ساعت گذشته شامل 8 نفر، 16 بیمار بدحال و 63 نفر ترخیص شده از بیمارستان است.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان قزوین افزود: بیش از 96 درصد افراد بالای 12 سال اولین نوبت واکسن را دریافت کرده اند و تعداد کل واکسن های تزریق شده از اوایل سال 1401 تاکنون 5815 دوز است.


وضعیت پنج شهر استان قزوین زرد است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تعداد بستری های جدید در دو هفته پایانی سال گذشته 380 مورد بوده که در سال جدید کاهش یافته است.

جلال رحمانی در ادامه این نشست گفت: در حال حاضر پنج شهرستان استان از سوی وزارت بهداشت و تاکستان نارنجی کرونا اعلام شده و در 24 ساعت گذشته 143 نفر در بیمارستان های استان بستری شده اند.

وی با بیان اینکه از زمان شروع اپیدمی تاج در استان قزوین دو هزار و 870 نفر جان خود را از دست داده اند، افزود: در حال حاضر شاهد افزایش 28 درصدی بستری ها و افزایش 35 درصدی مراجعات سرپایی در استان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پذیرش بیماران جدید اندکی در حال افزایش است و بیشترین مرگ و میر مربوط به سالمندان است.

رحمانی گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی و بازدید از نوروز پیش بینی می شود تعداد بیماران سرپایی افزایش یابد اما امیدواریم وارد اوج جدیدی نشویم.


تنها 16 درصد از جمعیت بین سنین 5 تا 11 سال واکسینه شده اند

وی افزود: میزان واکسیناسیون محدود به 13 روز نوروز است و تعداد کل واکسن تزریق شده در استان بیش از دو میلیون دوز است که 96 درصد افراد بالای 12 سال و 41 درصد و نیمی از جمعیت استان سه واکسن تزریق کرده اند. دوزها

رحمانی گفت: بزرگترین نگرانی ما جمعیت 5 تا 11 ساله است که تنها 16 درصد واکسن دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: کارکنان کشوری نیاز به دریافت واکسن اضافی و استفاده از ماسک دارند و عادی سازی در ادارات مرسوم نباشد و از ورود افراد بدون ماسک به ادارات جلوگیری شود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: دریافت چهارمین دوره واکسیناسیون برای شرکت کنندگان و ارائه آموزش های لازم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس توصیه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید