تعداد قربانیان مسمومیت با الکل در یاسوج به 48 نفر رسید


ساعت: 17:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915142

تعداد مسموم شدگان با مشروبات الکلی تقلبی در یاسوج به 48 نفر رسید که در این آمار یک فوتی و چند بیمار دیالیزی دیده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، بر اساس آخرین اخبار دریافتی صبح زاگرس از منبع آگاه خود، از 14 آذرماه سال جاری تا زمان انتشار این خبر تعداد افرادی که در اثر مصرف دست ساز مست شده اند. مشروبات الکلی حاوی متانول بالا در یاسوج 48 نفر بود. 1 نفر فوت، 1 نفر بر اثر شدت مسمومیت دچار مرگ مغزی شده، 46 نفر دیالیز می شوند که از این تعداد چند نفر به دلیل کاهش سطح در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. هوشیاری و مرتبط با ونتیلاتورها.

در روزهایی که تمامی امکانات درمانی و بهداشتی استان برای مقابله با بیماری کرونا و آنفولانزا بسیج شده بود، متاسفانه مصرف مشروبات الکلی با محتوای متانول بالا شوک بزرگی به کادر بهداشتی و درمانی استان وارد کرد. و هم اکنون 42 مرد و 6 زن در وضعیت وخیم مسمومیت قرار دارند

لازم به ذکر است: عوارض مصرف متانول در صورت عدم درمان صحیح و به موقع می تواند شامل نابینایی و نارسایی کلیه باشد، مسمومیت و مرگ حتی پس از نوشیدن مقدار کمی از نوشابه ممکن است رخ دهد.

همانطور که گفته شد، مسمومیت با متانول شروع علائم با تاخیر دارد و بیماران می توانند با انواع ویژگی های بالینی ناتوان کننده، اغلب پس از 12 تا 24 ساعت تاخیر مراجعه کنند. مهمترین عوارض مصرف متانول عبارتند از:


  1. اختلالات بینایی که با نوریت بینایی و در نهایت کوری مشخص می شود که شایع ترین علامت مسمومیت با متانول است.

  2. علائم مربوط به اثرات متانول بر سیستم عصبی مرکزی مانند سردرد، سرگیجه، خستگی و در نهایت اختلال عملکرد عصبی دائمی

  3. علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و درد شکم

  4. اسیدوز متابولیک جبران نشده شدید با شکاف آنیونی بالا

  5. کما

  6. مرگ

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید