مسمومیت 11 نفر با الکل در حاجی آباد هرمزگان / احتمال افزایش تعداد مسموم شدگان

مسمومیت 11 نفر با الکل در حاجی آباد هرمزگان / احتمال افزایش تعداد مسموم شدگان

سرپرست مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه هرمزگان: با توجه به احتمال افزایش تعداد مسموم شدگان، تمامی بیمارستان های استان و همچنین اورژانس 115 در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مسمومیت ۱۱ نفر بر اثر مصرف الکل متانولی در حاجی آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر محمود حسین پور رئیس اورژانس در این خصوص گفت: حوالی ساعت 13 روز 31 خرداد اولین بیمار، مردی 35 ساله با کاهش سطح است. از هوشیاری به دلیل مصرف الکل متانون با خودروی شخصی به بیمارستان منتقل شد و از فاطمه الزهرا حاجی آباد عیادت کرد و به دلیل وخامت حال بیمار لوله تنفسی تعبیه شد و وی دیالیز شد.

نفر دوم حدود ساعت 13:40 با کاهش هوشیاری در بیمارستان بستری شد. این بیمار نیز مردی 39 ساله است که به دلیل وخامت حالش در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

بعداً بیماران نیز با علائم سرگیجه و تاری دید به بیمارستان مراجعه می کنند. یکی از بیماران که مردی 20 ساله است پس از اقدامات اولیه و بهبود علائم مسمومیت مرخص شد اما دو نفر دیگر که مردی 55 ساله و 30 ساله هستند همچنان تحت درمان هستند. این دو نفر هوشیار هستند.

دکتر حسین پور همچنین با بیان اینکه تاکنون 11 نفر به دلیل مسمومیت با الکل به بیمارستان مراجعه کرده اند، گفت: از این تعداد 6 نفر با رضایت خود ترخیص شده اند، حال 2 نفر وخیم و در بخش مراقبت های ویژه بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. و 3 نفر دیگر با علائم تاری دید و سرگیجه در بیمارستان بستری و تحت نظر هستند

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث پیش بیمارستانی دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال افزایش مسمومیت ها، تمامی بیمارستان های استان و همچنین اورژانس 115 در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

لازم است مردم در این زمینه هوشیاری کامل داشته باشند و در صورت مشاهده علائم مسمومیت با متانول و الکل سریعا به بیمارستان مراجعه و یا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید