تعداد ۱۰۶ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرده‌اند

وی درباره محل فروش این چادرها نیز گفت: این چادرها در تمامی نمایشگاه هایی که برگزار می کنیم به صورت مستقیم موجود است. تحویل مستقیم کالاهای پاک را در ۱۲۰ فروشگاه زنجیره ای سیتیزن و رفاه آغاز می کنیم. قولی که قول داده بودیم در یازده پلتفرم محقق شود، تقریباً به بیش از صد و بیست فروشگاه زنجیره ای به همراه چندین مجموعه جدید رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جلساتی با وزیر اقتصاد داشتم تا در میدان هفت تیر که مرکز خرید لباس زنانه است که گفته می شد کمتر لباس مناسبی وجود دارد، شاهد آرام شدن شرایط باشیم. انشاالله با کمک اصناف (لباس نمی فروشیم) و تسهیل شرایط. که در زمینه پوشاک عفاف فعال هستند بستر فروش مستقیم فراهم شود. این اتفاق در میدان هفت تیر، میدان ولیعصر (عج) و امامزاده حسن (ع) و همه جاهایی که محل اصلی خرید لباس زنانه هستند می افتد. انشاالله در شش ماه آینده وضعیت کلی عرضه پوشاک در شهر تهران به طرز محسوسی برای همه طیف ها مناسب باشد و از این وضعیت اسفناک عبور کنیم.

وی درباره تغییر مدیریت خانه سینما گفت: خانه سینما را خانه همه افراد خلاق و فرهنگی می دانیم، با هر نوع فکر و سلیقه در خدمت آنها هستیم. به نظر ما تغییراتی که در اتحادیه ها در حال وقوع است، هیچ تفاوتی ندارد. خانم برومند همکار هنری بسیار خوب و چهره شناخته شده ما بودند که زحمات زیادی کشیدند و برای آقای دهکردی نیز آرزوی موفقیت داریم.

اسماعیلی گفت: در آن مدت با ایشان و دوستان هیات مدیره خانه سینما جلسه ای داشتیم و سعی کردیم مسائل مالیاتی و مباحثی از این قبیل را که برای اهالی هنر و فرهنگ و عمدتاً برای اهالی فرهنگ تشویش ایجاد می کرد، حل و فصل کنیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر تعامل حداکثری و رفع مشکلات حوزه فرهنگ و هنر است و در این راستا با همه دوستانی که تلاش می کنند همکاری می کنیم.

وی درباره جشنواره فجر نیز گفت: پیشکسوتان و هنرمندان قدیم و جدید و فیلم اول در این جشنواره حضور دارند. اما اتفاق مبارکی در حال رخ دادن است، 106 فیلم در جشنواره ثبت نام کرده اند و همکارانم شبانه روز تلاش می کنند تا انشاالله در چهل و دومین دوره جشنواره خاطره انگیزی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری جشنواره امام رضا (ع) گفت: آقای فرهاد قاهمیان دبیر جشنواره شدند. اخیرا هفته فرهنگی ترکمن ها را در اصفهان داشتیم و قرار شد بخشی از جشن امام رضا (ع) را به شهر مرو که محل اقامت امام رئوف بود و چندین سال در آن اقامت داشتند منتقل کنیم و برگزار کنیم. بخش بین المللی وجود دارد. قسمت های کناری را هم اضافه می کنیم. همچنین مکانی برای معرفی چهره های جدید فرهنگی و هنری است. در قسمت کتابخوانی گاهی بیش از یک میلیون و نیم شرکت کننده داریم.