تعریض صحن حرم امام رضا (ع) به جای ایران با پرچم متبرک رضوی

جواد جمشیدی یکی از خادمان بارگاه رضوی است که این روزها پر از نور و برکت در قالب «کاروانی در سایه خورشید» دل مردم مینودری را مهمان کوی کرد.

به مناسبت ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امام و ولایت توفیقی با این تولیت حرم رضوی به گفتگو نشستیم.

چند سال است که به عنوان تولیت حرم امام رضا (ع) به زائران خدمت می کنید؟



بنا به علاقه و علاقه ای که داشتم وارد آستان قدس رضوی شدم و حدود 17 سال در بارگاه ملکوتی ثامن الحج (ع) خدمت کردم.

43a64ce4 53c6 42ba b797 0272749a3719 خبر خاکستری

نظر شما در مورد موفقیت خادم امام رئوف چیست؟



وصف و ابراز احساس من نسبت به این موهبت الهی وصف ناپذیر است و با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست و نمی توان در وصف آن مثالی زد، زیرا تا زمانی که به لباس خادم امام نگاه نکرده و زیر سایه امام رضا (ع) خدمت می کند. ع) هرگز قادر به درک این شرایط و ابراز احساسات نخواهد بود.

بهترین خاطره تان از سال ها فعالیت در صحن حرم رضوی چیست؟



خاطرات خوب زیادی برای گفتن دارم، اما یکی از آنها مربوط به یک روز شلوغ و پر مشغله بود که تعداد زیادی از نمازگزاران در حرم حضور داشتند. در این ازدحام چشمم به یک نمازگزار عرب افتاد که وقتی زائران رسیدند گفت: «عراق روز اربعین در ایران تمام روز اربعین» یعنی در عراق روز شلوغی داریم به نام اربعین که همه می روند. برای زیارت حرم امام حسین (ع) عجله دارند اما در ایران هر روز مثل اربعین هستیم.

به نظر شما درخواست امام رضا (ع) از یک جامعه مذهبی چیست؟

اگر دوست خوبی داشته باشیم و همیشه با او در ارتباط باشیم، بعد از مدتی به علایق یا چیزهایی که از او متنفر است پی می بریم و سعی می کنیم مثل دوستمان رفتار کنیم.

حال اگر خود را مورد علاقه امام رضا (ع) می دانیم، باید بر اساس خصوصیات انسانی، معرفتی و زمانی که این امام بزرگوار بیان کرده است عمل کنیم و خواسته های ایشان را محقق کنیم، هر چند خلاف نظر ما باشد.

پیام سفر خادمان رضوی به استان های مختلف در دهه کرامت چیست؟



اگر بخواهیم به این سوال به زبان عامیانه پاسخ دهیم باید بگوییم که پرچم حرم ثامن الحج (ع) را جایگزین دیوارهای حرم رضوی از محل اصلی آن می کنیم و آن را به استان ها و کشورهای مختلف گسترش می دهیم. بدانید اگرچه حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد است، اما سیره و روش این امام بزرگوار نه تنها مختص به حرم است، بلکه متعلق به تمام دنیاست.



از آنجایی که عاشقان امام رضا (ره) به پرچم بارگاه این امام بزرگوار ارادت دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر واقعاً به دوستی و محبت اهل بیت ارادت دارند، باید عمل کنند. در نحوه زندگی این خانواده



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید